سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قوی ترين مرد جهان از ايران حريفان خود را در هم شکست

بهداد سلیمی قهرمان ایرانی دسته فوق سنگین وزنه برداری المپیک روز جمعه با اقتدار قهرمان بازی های آسیایی شد اما نتوانست رکورد حرکت یک ضرب را که در اختیار خود وی بود بهتر کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ به گزارش خبرگزاری فرانسه از اینچئون، این وزنه بردار ایرانی قصد داشت در آخرین حرکت یک ضرب وزنه 215 کیلوگرمی را بالای سر ببرد تا رکورد سال 2011 خود را یک کیلوگرم افزایش دهد اما موفق به این کار نشد. وی هفته گذشته پیش از ترک تهران گفته بود در تمرین این وزنه را بالای سر برده است.
تماشاگران ایرانی حاضر در سالن که از ناکامی سلیمی در رکورد زنی ناراحت بودند در ادامه بار دیگر شاد شدند زیرا او با مهار وزنه 255 کیلوگرمی با مجموع 465 کیلوگرم مدال طلا را به دست آورد تا سومین رکورد زنی خود را در بازی های آسیایی جشن بگیرد. سلیمی پس از مسابقه گفت: «می خواستم امشب رکورد خودم را بشکنم اما از اینکه مدال طلا را به دست آوردم بسیار خوشحالم».
این دومین قهرمانی سلیمی در بازی های آسیایی بود. وی قهرمانی در مسابقات جهانی سال 2011 و المپیک 2012 لندن را نیز در کارنامه دارد.
این انسان کوه پیکر که با وزن171 کیلوگرم در رقابت ها حاضر شد اختلاف فراوانی با رقبای خود داشت و در مجموع با 40 کیلوگرم برتری نسبت به آی یونان از چین قهرمان شد. چن شین چین از تایوان نیز با یک کیلوگرم اختلاف در رده سوم قرار گرفت.
این رقابت یک طرفه در مسابقات فوق سنگین پایانی بر هفت روز رقابت در وزنه برداری بازی های آسیایی که در بسیاری از وزن ها نفرات قهرمان پساز رقابت نزدیک و با اختلاف بسیار اندک مشخص می شدند.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.