سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ناسا توان شناسایی 90 درصد سیارک‌های خطرناک را ندارد

بازرس کل ناسا اخیرا طی گزارشی اعلام کرده است، این سازمان در شناسایی ۹۰ درصد سیارک‌های خطرناک، با پهنای بیشتر از ۱۴۰ متر، ناتوان است.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، بازرس کل ناسا اخیرا طی گزارشی اعلام کرده است، این سازمان در شناسایی ۹۰ درصد سیارک‌های خطرناک، با پهنای بیشتر از ۱۴۰ متر، ناتوان است.

پاول مارتین در این گزارش گفته است: ناسا برآورد می‌کند، تنها حدود ۱۰ درصد از مجموع تعداد سیارک‌های ۱۴۰ متری و بزرگتر را شناسایی کرده است و با در نظر گرفتن منابع و سرعت پیشرفت کار، با تأیید این سازمان، هدف معین شده برای شناسایی ۹۰ درصد از چنین اجرام فضایی تا سال ۲۰۲۰ محقق نخواهد شد.

ناسا هم اینک حدود ۹۵ درصد از بزرگترین و خطرناکترین سیارک‌های نزدیک زمین که قطرشان یک کیلومتر و بیشتر است را شناسایی کرده‌ است. این درحالی است که 66 میلیون سال پیش، جرمی بزرگ با قطری معادل ۱۰ کیلومتر به نقطه‌ای از زمین برخورد کرد و تغییرهای آب و هوایی و زیست‌محیطی از بین‌ برنده ای را رقم‌زد.

چندی پیش نیز تکه سیارکی با قطر «۱۸ متر» بر فراز روسیه منفجر شد که انرژی آزاد شده در اثر این انفجار در حدود انرژی 30 بمب هسته‌ای بر‌آورد شده است.

مرز های بیکران در این باره نوشته است: در همین حال جان گرونسفلد، معاون مدیر علمی ناسا در نامه‌ای به مارتین از اجرایی شدن طرحی جدید برای شناسایی اجرام فضایی نزدیک زمین خبر داده است. گرونسفلد زمان آغاز این طرح را تا پیش از ماه سپتامبر سال ۲۰۱۵ ذکر کرده است.



/ انتهای پیام
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.