سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پارلمان انگليس امروز درباره پيوستن به ائتلاف آمريکا عليه داعش تصميم می‌گيرد/ تجمع فعالان ضد جنگ در برابر دفتر "ديويد کامرون"

در آستانه تشکیل جلسه پارلمان انگلیس برای بررسی مشارکت لندن در حملات نظامی بر ضد داعش ، گزارشها از برپایی تجمعات اعتراض آمیز در برابر ساختمان نخست وزیری انگلیس در مخالفت با اقدام نظامی در عراق حکایت دارد .

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آناتولی، حدود 300 معترض قبل از رای گیری پارلمان این کشور درباره مشارکت انگلیس در حملات نظامی بر ضد گروهک داعش در عراق ، در برابر دفتر دیوید کامرون نخست وزیر تجمع کردند و در مخالفت با دخالت نظامی در عراق شعار سر دادند .

دولت انگلیس با ارائه پرونده دخالت نظامی در عراق به پارلمان و با استناد به درخواست دولت بغداد از این کشور برای کمک در مبارزه با داعش،‌ بیانیه ای در باب قانونی بودن این اقدام صادر کرده است . 

نمایندگان پارلمان انگلیس قرار است امروز جمعه درباره شرکت این کشور در حملات هوایی بین المللی علیه داعش تصمیم گیری کنند.

دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس در نشست مجمع عمومی سازمان ملل گفت با پدیده شومی مواجه شده ایم که همه جهان باید در برابر آن با یکدیگر متحد شوند و همچون گذشته انگلیس در زمینه برقراری آزادی ، دموکراسی و عدالت ایفای نقش خواهد کرد.

این در حالی است که جنگنده های فرانسه بار دیگر روز پنجشنبه در حملات هوایی علیه داعش در عراق وارد عمل شدند و ائتلاف به رهبری آمریکا در تشکیل جبهه ای واحد به موفقیت هایی دست یافته است.

ترکیه نیز به حمایت کامل از این ائتلاف متعهد شده است و باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه با رجب طیب اردوغان همتای ترک خود در این زمینه گفتگو کرد.

چنانچه مطابق با پیش بینی ها پارلمان انگلیس به شرکت در حملات هوایی علیه داعش رای دهد نیروی هوایی این کشور به جنگنده های آمریکا ، فرانسه ، عربستان سعودی ، امارات عربی متحده ، بحرین و اردن خواهد پیوست که مواضع داعش را هدف گرفته اند.

بلژیک و هلند اعلام کردند هر یک شش جنگنده اف - شانزده برای شرکت در عملیات علیه داعش اعزام خواهند کرد.

هلند همچنین قصد دارد 250 نیروی نظامی و 130 مربی آموزش نیروهای عراقی را در این کشور مستقر کند و یونان اعلام کرده است برای نیروهای کردی که با داعش مبارزه می کنند سلاح می فرستد.

در مجموع بیش از 50 کشور از جمله کشورهای بزرگ عربی به ائتلاف تحت رهبری آمریکا علیه داعش پیوسته اند و بسیاری از کشورها در روزهای اخیر به حمایت نظامی گسترده علیه این گروه متعهد شده اند.

در همین حال دستگاه های اطلاعاتی این کشورها نیز وارد عمل شده اند و پلیس فدرال آمریکا ، اف بی آی ، از شناسایی یک شبه نظامی خبر داده است که با لهجه انگلیسی گروگان های غربی را در ویدئوهای داعش سر می برد.

پلیس لندن نیز نه نفر را به ظن ارتباط با گروه های افراطی بازداشت کرده است.

سال گذشته کامرون موافق نشد رای مثبت پارلمان را برای حمله به رژیم سوریه به دست بیاورد ولی حالا تصور می رود قانونگذاران انگلیسی از اقدام نظامی بر ضد داعش حمایت کنند . 


انتهای پیام./

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.