سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حيدرالعبادی:

داعش در آمریکا و فرانسه برای انجام دادن حملات تروریستی برنامه ریزی می کند

نخست وزیر عراق گفت: داعش در آمريکا و فرانسه برای انجام دادن حملات تروریستی برنامه ريزی می کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تی وی،  حیدر العبادی، نخست وزیر عراق، می‌گوید منابع اطلاعاتی این کشور از طرح‌های داعش برای حمله به سامانه‌های قطار زیرزمینی در امریکا و فرانسه آگاهی یافتند.

عبادی روز پنج‌‌شنبه در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک گفت شبه‌نظامیان بازداشت‌شده داعش ماموران سازمان اطلاعات عراق را از این طرح آگاه کردند.

نخست وزیر عراق افزود اتباع فرانسوی و امریکایی داعش که به این گروه تکفیری در عراق پیوستند قصد داشتند این اقدام تروریستی را انجام دهند.

عبادی گفت: «گرچه امروز من این‌جا هستم، اما گزارش‌های دقیقی از بغداد دریافت کردم مبنی بر اینکه چند عنصر (تروریست) دستگیر شده اند و شبکه هایی در عراق بودند که قصد داشتند به متروی پاریس و امریکا... حمله کنند. این عناصر عراقی نیستند. برخی از آ‌نها فرانسوی و برخی دیگر امریکایی هستند، اما در عراق حضور دارند.»

وی تصریح کرد این توطئه هنوز خنثی‌ نشده است و ما به واشنگتن درباره این تهدید هشدار داده‌ایم.

داعش در حال حاضر کنترل بخش‌هایی از مناطق شمالی و غربی عراق را در اختیار دارند و ارتش عراق نیز به شدت با این گروه درگیر است.

همچنین، داعش بخش‌های وسیعی از شرق و شمال سوریه را در تصرف دارند.

تروریست‌های داعش در مناطق تحت اشغال خود اعمال خشونت‌آمیز وحشتناکی از جمله بریدن سر و به صلیب کشیدن انجام می‌دهند. 

این در حالی است که رهبران کشورهای غربی از گسترش فعالیت‌های تروریستی داعش به بیرون از منطقه خاورمیانه نگران هستند. آن‌ها همچنین نگران هستند که شهروندان کشورهای غربی عضو گروه داعش پس از بازگشت به کشورهای خود فعالیت‌های تروریستی انجام دهند.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.