سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا:

در حملات به داعش با ایران هماهنگی نخواهیم داشت

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: ما با ایران هماهنگی نخواهیم داشت و با این کشور گزارشهای اطلاعاتی مبادله نخواهیم کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی، ماری هارف گفت: ما با ایران هماهنگی نخواهیم داشت. ما با ایران گزارشهای اطلاعاتی مبادله نخواهیم کرد. اما نیروهای امنیتی عراق و کردستان نقش اصلی را در مقابله با داعش خواهند داشت. ما از کشورها می خواهیم که از دولت جامع عراق حمایت کنند. ما در عراق شاهد منازعاتی بوده ایم که عامل به وجود آمدن این گروهک های افراطی بوده اند.

هارف در بخش دیگری درباره میزان همکاری با سوریه گفت: ما قبلا اعلام کرده ایم که می خواهیم در سوریه چه کاری انجام دهیم. در سازمان ملل متحد نیز این موضوع را به سوریه اطلاع داده ایم. 

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت ما در حال مذاکره با مصری ها هستیم تا ببینیم آنها در حوزه جنگ با داعش و در چارچوب ائتلاف موجود چه می توانند انجام دهند. 

"ماری هارف" سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در گفتگوی ویژه ای با این شبکه درباره سخنرانی باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا درباره لزوم حضور میدانی کشورهای مختلف در ائتلاف ضد تروریستی در خاورمیانه و خودداری از اکتفا به سخن گفتن گفت: من معتقدم این تصمیم با موافقت و مشارکت 15 کشور اتخاذ شده است. بنابراین همه اعضای ائتلاف بر لزوم مقابله با این تهدید تاکید دارند. در شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل و کنفرانس پاریس این کشورها همگی اعلام کرده اند که با گروهک داعش مقابله می کنند و تدابیری برای مبارزه با اندیشه های آن  و جلوگیری از ارسال پول برای آن اتخاذ می  کنند. همه کشورها به تهدید آمیز بودن این گروهک اعتراف می کنند.

ماری هارف در بخش دیگری در خصوص نقش ترکیه در ارسال کمک برای گروهک داعش و نحوه اطمینان یافتن از پایبندی ترکیه به این تصمیمات گفت: من معتقدم در این عرصه دیپلماسی فعال از هر چیزی مهمتر است. آنها این تهدید را درک می کنند. جان کری وزیر امور خارجه آمریکا با مسئولان ترک دیدار خواهد کرد. همه اعضای ائتلاف با ترکیه گفتگو خواهند کرد. باید اطمینان حاصل کرد که ترکیه با ائتلاف همکاری می کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در بخش دیگری درباره حملات به داعش در خاک سوریه و نحوه حصول اطمینان از مفید بودن این حملات گفت: حملات در سوریه بسیار دقیق و مفید بوده است. همکاران من در پنتاگون این مطلب را گفته اند و افزوده اند که  اهدافی را که تاسیسات زیربنائی و آموزشی این گروهک به شمار می آید هدف قرار می دهند. آنها اعضای این گروهک را در هرجایی که باشند مورد حمله قرار می دهند. آنها برای حملاتشان برنامه دارند. اما واقعیت این است که ما اکنون فقط در ابتدای کار هستیم و این حملات طولانی خواهد بود. برخی از این حملات نظامی و برخی غیرنظامی خواهند بود. پنج کشور تاکنون در این حملات مشارکت داشته اند.

ماری هارف در بخش دیگری گفت: مردم عادی آمریکا تصاویر وحشتناک رویدادهای عراق و سوریه را تماشا می کنند و احساس وحشت می کنند بنابراین معتقدم آنها از برنامه رئیس جمهور آمریکا برای حمله به تروریسم و تعقیب کسانی که ما را تعقیب می کنند پشتیبانی می کنند. رئیس جمهوری آمریکا کاملا شفاف اعلام کرده است که قصد اعزام نیروی زمینی به عراق و سوریه ندارد زیرا برای مقابله با این دشمن چنین اقدامی مناسب نیست و به حل مشکل کمکی نخواهد کرد.

هارف در بخش دیگری درباره حضور 1600 مستشار آمریکائی در عراق گفت:  این افراد برای کمک به نیروهای امنیتی عراقی در عراق هستند که با حرکات سریع گروهک داعش مقابله می کنند. این مستشاران درحوزه پشتیبانی و تسلیحات و آموزش و این که عراقی ها بتوانند روی پای خودشان بایستند فعالیت دارند. آنها در ماموریتهای رزمی مشارکت نخواهند کرد. 

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا درباره حضور کمرنگ انگلیس در ائتلاف جنگ با داعش در خاورمیانه گفت گفت : پنج کشور عربی سنی در کنار آمریکا حضور دارند و در این حملات مشارکت می کنند. آنها این خطر بزرگ را درک می کنند و این بی سابقه است. برخی از این کشورها همکاری نظامی خواهند داشت و برخی نیز در امور دیگر مشارکت خواهند کرد.

وی افزود: در خصوص تهدیداتی که در لبنان وجود دارد ما از نیروهای نظامی لبنان پشتیبانی کرده ایم و کمکهای زیادی برای ارتش لبنان ارسال کرده ایم و فکر می کنم بهترین راه کمک به لبنانی ها همین کار است. درخصوص مبارزه با تروریسم باید گفت که داعش از طریق تروریستهای خارجی تهدیدی برای آمریکا است. 

ماری هارف گفت من معتقدم کشورهای مختلف می توانند برای مردم سوریه و عراق کمک ارسال کنند و به آوارگان عراقی و سوری کمک کنند.

وی افزود: مذاکرات ژنو بی نتیجه بود. در این کنفرانس وقت کشی صورت گرفت و دیگر مذاکراه ای صورت نگرفت. 

انتهای پیام./
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.