سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

شهرداری اردبیل اراضی مجهول‌الهویه را دیوارکشی می‌کند

اعضای شورای شهر اردبیل به درخواست شهردار مبنی بر تعیین تکلیف زمین‌های بایر، بناهای تخریبی و نیمه کاره و مجهول‌الهویه رای دادند تا شهرداری نسبت به دیوارکشی آنها اقدام کنند.

به گزارش گروه استانهای یاشگاه خبرنگاران ، در پنجاه و سومین جلسه رسمی شورای شهر اردبیل که صبح امروز برگزار شد، اکثریت اعضای شورای شهر اردبیل با درخواست شهرداری مبنی بر تعیین تکلیف اراضی بایر و دیوارکشی آن با اولویت مناطقی که دارای سیمای نامناسبی هستند و یا هموطنان نسبت به تخلیه نخاله‌ها و پسماندهای خود اقدام می‌کنند اقدام کند که با هزینه‌کرد 80 میلیون تومان در این زمینه اقدامات جدی و اساسی را انجام دهد.

حسین افسانه یکی از اعضای شورای شهر بیان کرد: در ساماندهی این مناطق و دیوارکشی آنها باید مناطقی که تبدیل به محل تخلیه زباله و نخاله‌های ساختمانی شده در اولویت قرار گیرد.

دیگر عضو شورای شهر اردبیل به خطرات و آسیب‌های جانی این منطقه به ویژه ساختمان‌های فرسوده و مخروبه و گاه نیمه کاره اشاره کرد و گفت: بنده به عنوان رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست اعلام می‌کنم که اهالی محله احمدیه بارها به شورای شهر شکواییه و نامه‌ گلایه‌آمیز خود را تقدیم کرده‌اند تا در این منطقه نسبت به حل مشکلات و رفع معضل تخلیه نخاله‌های ساختمانی در حریم زیر پل این منطقه اقدام لازم انجام شود.

ولی نعمتی افزود: باید با دایر کردن ایستگاه‌های موقت در محل دورافتاده از شهر اجازه ندهیم تا نخاله‌های ساختمانی اسباب آزار و اذیت مردم این منطقه را فراهم بیاورد و با اقدام خوب شهرداری در سر و سامان دادن اراضی بایر و گاه بلاتکلیف امیدواریم گلایه‌های مردم این منطقه و ساکنان دیگر محلات که در این زمینه گلایه و اعتراض‌هایی دارند، برطرف شود.

محمد فیضی سخنگوی شورای شهر اردبیل نیز خواست مردم این محله را اجرای خیابان 14 متری و آسفالت محله احمدیه اعلام کرد و گفت: برخی بی‌توجهی‌ها در این منطقه با عنوان آبادانی اسباب گله‌مندی مردم را فراهم کرده است.

دیگر عضو شورای شهر اردبیل عنوان کرد: در این زمینه باید در قدم اول به صاحبان این اراضی اخطار قانونی داده شود تا فردا روزی مدعی نباشند که چرا شهرداری اقدام به دیوارکشی و یا فنس‌کشی کرده است.

رحیم آقازاده اولویت اول را در این زمینه مناطق مخروبه دارای آسیب‌های اجتماعی مختلف بیان کرد و ادامه داد: در برخی از این مناطق بلاتکلیف و ساختمان‌های مخروبه ناهنجاری‌های مختلف رخ می‌دهد که نظیر آن حضور افراد معتاد و لاابالی است که چهره شهر، سیمای منطقه و آسایش مردم را خدشه‌دار می‌کند.

 شهردار اردبیل نیز در این جلسه اظهار کرد: به زودی ایستگاه موقت تخلیه نخاله بالاتر از شهرک پیله‌سحران تعریف شده و ما اقدام به تخلیه نخاله‌های ساختمانی از محله احمدیه خواهیم کرد تا به مکان جدید منتقل شوند.

صدیف بدری افزود: در این منطقه اکثر مناطق و حتی منطقه زیرگذر آسفالت شده و تعدادی از محلات باقیمانده که سعی خواهیم کرد مشکلات آنها را نیز برطرف کنیم.

وی در مورد تعیین تکلیف پارک آرتا و پرداخت خسارت به پیمانکاران نیز عنوان کرد: در محل پارک آرتا که موقوفه باتمانقلنج بوده است شهرداری زمین معوضی را به ورثه باتمانقلنج ارائه کرد و از بابت ساخت و سازی که در محل ساخت بیمارستان خیریه به دلیل داشتن معارض بود قرار شد شهرداری 800 میلیون تومان غرامت پرداخت کند که امیدواریم با همکاری راه و شهرسازی هر چه سریع‌تر این محل تعیین تکلیف شده و 26 هزار مترمربع زمین به همراه تجهیزات آن در اختیارت شهرداری قرار گیرد تا نسبت به رفع معارض و تعیین کاربری آن با اولویت فضای سبز اقدام کنیم.

شهردار اردبیل یادآور شد: با لغو قرارداد پیمانکار شهرداری 800 میلیون تومان غرامت پرداخت می‌کند تا تاسیسات این مکان را بر عهده بگیرد و در این باب بتوانیم مشکل به وجود آمده را نیز از بابت واگذاری زمین به ورثه باتمانقلنج برطرف کنیم.

در این جلسه اعضای شورای شهر اردبیل با پرداخت 20 میلیون ریال به تکمیل مسجد سیدالشهدا کاظم‌آباد موافقت کردند و در کنار آن اعضای شورای شهر با مصوبه شورای نامگذاری به غیر از یک مورد نامگذاری پارک به نام اقاقیا موافقت کردند تا تمامی خیابان، معابر و کوچه‌ها به نام شهدا نامگذاری شود.

اعضای شورای شهر اردبیل همچنین در این جلسه بر استفاده از مهر و نشان شورا در تاییدیه‌های مردم و استعلامات در مواقع ضروری اصرار و تاکید کرده و برخلاف مخالفت فرمانداری اردبیل و وزارت کشور در استفاده نکردن از این مهر و نشانه‌ها بعد از بحث و بررسی مختلف و ارائه دیدگاه‌های متفاوت بر مصوبه قبلی خود اصرار کردند تا شورا بتواند به درخواست‌های مردم و استعلامات با مهر و نشان رسمی اقدام کند.

انتهای پیام/م
برچسب ها: اردبیل ، شهرداری ، اراضی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.