سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قابل توجه زوجین:

با دنیای مطلوب یکد‌یگر آشنا شوید

اگر هنوز تصویر کوچکی از همسر‌تان را بعنو‌ان یکی از خواسته‌های دنیای مطلوب خودتان حفظ کرده‌ باشید می‌توانید زندگی زنا‌شویی خود را بهبود ببخشید.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران: ما از ابتدای زندگی،‌ در حافظه خود الگو و نمونه کوچکی از چیز‌هایی که دوست داریم ایجاد می‌کنیم که دنیای مطلوب ما نامیده می‌شود.

ساختن این دنیای مطلوب منحصر به فرد را در ذهن خود از لحظه تولد آغاز می‌کنیم و در طول زندگی تصاویر جدیدی می‌افزاییم و یا حذف می‌کنیم.

بر این  اساس امیر خجسته ‌کاشانی روانشناس بالینی و مدرس دانشگاه در رابطه  با درک دنیای مطلوب یکد‌یگر اظهار داشت: این دنیای مطلوب فرد، لذت بخش‌ترین تجربیات او را شامل می‌شود.

وی تصریح کرد: اما از آنجائیکه دنیای مطلوب افراد و همسران با هم متفاوت است ساز‌گاری زندگی زناشویی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

بعنو‌ان مثال فرض کنید همسر شما قدم زدن را بعد از شام شبانه به تماشای تلو‌یزیون و استراحت ترجیح می‌دهد در حالیکه شما بعکس آن را ترجیح می‌دهید.

این روانشناس متذکر شد: تنها راه کنار آمدن با این تفاوت ‌ها بکار‌گیری عادات مهر آمیز بویژه گفتگوی فعال درباره تفاوت‌هاست.

گفتنی است که گفتگوی فعال در زندگی زناشویی به زوجین کمک می‌کند تا علاوه بر شناسایی دنیای مطلوب یکدیگر سعی بر تغییر قسمتی از تر‌جیحات و علاقمند‌یهای خود را به نفع همسر خود داشته باشیم.

انتهای پیام/   

برچسب ها: دنیا ، زوجین ، خواسته
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.