سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازگویی شرایط آزمایش غربال‌گری جنین در "مجله بارداری"

«مجله بارداری» عنوان برنامه ای از شبكه دو سیماست كه به مباحث و سؤالات بانوان در سنین مختلف پاسخ می‌دهد و پنجشنبه 3 مهر، به موضوع آزمایش غربال گری جنین برای مادران باردار می‌پردازد.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شبكه دو سیما، مریم آهنگری  گفت: «مجله بارداری» عنوان برنامه ای از شبكه دو سیماست كه به مباحث و سؤالات بانوان در سنین مختلف پاسخ می‌دهد و پنجشنبه 3 مهر، به موضوع آزمایش غربال گری جنین برای مادران باردار می‌پردازد.
 
این برنامه متشكل از بخشهای مختلفی است كه در زمینه‌های مختلف و متنوع، پاسخگوی سؤالات و نیازهای بانوان كشورمان خواهد بود. بخشهای این برنامه بدین شرح هستند:

بخش «بلوغ» كه بخش دخترانه این برنامه است، به آمادگیهای پیش از بلوغ و آشنایی خانواده ها با این دوران می پردازد كه این هفته میزبان خانم دكتر ناهید خداكرمی (رئیس انجمن علمی مامایی كشور) خواهد بود تا پیرامون مامای مدرسه و مباحث مطرح شده میان وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت در این خصوص صحبت كنند.

در بخش «مادرانه» خانم دكتر لیلا هادی پور (كارشناس ارشد اداره سلامت مادران) حضور دارند تا پیرامون شرایط آزمایش مورد تأیید وزارت بهداشت درخصوص غربال گری جنین در سه ماهه اول برای مادران صحبت كنند.

بخش «پرونده» این هفته هم با حضور لیلا علوی (كارشناس ارشد مامایی) درخصوص اهمیت سلامت دختران در مدارس با توجه به شروع سال تحصیلی جدید خواهد بود. در این بخش مهارتها و آموزشهای مربوط به سلامت دختران اطلاع رسانی می‌شود.

وی خاطرنشان كرد: آیتمهایی همچون خرید سیسمونی، باورهای اشتباه پوشش نوزادان با حضور دكتر شاهین نریمان (فوق تخصص نوزادان) از دیگر بخشهای این برنامه است. در آیتم «پدرانه» هم دكتر مهران سرداری پور (روانشناس بالینی) خطرات مورد تهدید دوران بارداری برای مادران و اهمیت توجه پدران به همسرانشان در این خصوص را برمی‌شمرد. 

آهنگری افزود: یكی از آیتمهای جدید این برنامه، طرح سؤالات مخاطبان و پاسخ توسط متخصص مربوطه است. در برنامه این هفته درخصوص بیماری عفونی اوریون و راههای مقابله و پیشگیری مادران باردار در فضای آلوده به این ویروس توسط دكتر قریب كریمی (فوق تخصص بیماریهای عفونی) مطالب جالبی ارائه خواهد شد.

«مجله بارداری» كاری از گروه خانواده شبكه دو سیما با اجرای خانم رؤیا سادات حسینی و تهیه كنندگی مریم آهنگری، پنجشنبه 3 مهر ساعت 11 صبح به مدت 100 دقیقه به روی آنتن شبكه دو می رود.


انتهای پیام/ اس
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.