سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

غلامحسین امیرخانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

هفته‌ای غریب برای خوشنویسی

هنرمند پیشکسوت خوشنویسی گفت: خوشنویسی هنر سنتی اصیل ایرانی است که سابقه و ریشه تاریخی دارد که شایستگی آن را دارد، هفته‌ای به نام آن ثبت شود.

غلامحسین امیرخانی، هنرمند پیشکسوت خوشنویسی کشورمان در گفتگو با خبرنگار تجسمی باشگاه خبرنگاران گفت: سال‌ها پیش در انجمن خوشنویسان ایران پایه‌گذاری هفته خوشنویسی را داشتیم.

وی با تأکید بر اینکه هفته خوشنویسی وجود دارد، اما ثبت نشده‌گفت: هفته اول مهر به عنوان هفته خوشنویسی است اما هنوز به صورت رسمی نتوانستیم آن را ثبت کنیم؛ بنابر این به صورت رسمی نیست در حقیقت رسمیت پیدا نکرده است.

این هنرمند پیشکسوت خوشنویسی گفت: خوشنویسی هنر سنتی اصیل ایرانی است که سابقه و ریشه تاریخی دارد، بنابراین شایستگی آن را دارد که هفته‌ای به نام آن ثبت شود.

وی تصریح کرد: علت اینکه هفته اول مهر به عنوان هفته خوشنویسی نامگذاری شده این است که هفته اول مهر همزمان با آغاز مدارس و نوشتن است که می‌تواند تناسب خوبی با هفته خوشنویسی داشته باشد.

وی گفت: در همان زمان اعلام هفته خوشنویسی اقداماتی را انجام دادیم اما هنوز این هفته رسمی نشده البته تصورم این است که باید با آموزش و پرورش، فرهنگستان هنر تبادل نظر داشته باشیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: خوشنویسی ، هنر ، سنتی ، هفته
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.