سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفتگو با جروزالم پست؛

نتانیاهو مدعی تاثیر طرح صلح عربی بر سرعت رشد برنامه هسته ای ایران شد

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در اظهاراتی گفت که طرح صلح عربی برای گذشته بوده و ارتباطی با واقعیت کنونی خاورمیانه ندارد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پانوراما الشرق الاوسط، " بنیامین نتانیاهو " نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مصاحبه با روزنامه جروزالم پست اعلام کرد: طرح صلح عربی که درسال 2002 صادرشده ارتباطی با خاورمیانه کنونی، پس از این همه تغییرات ندارد.
نتانیاهو در خلال مصاحبه با این روزنامه که نسخه کامل آن امروز چهارشنبه منتشر شده است گفت: در صورتی که این طرح را با دقت نگاه کنید، خواهید دید که این طرح در مرحله‌های متفاوتی تنظیم شده است؛ پیش از پیشرفت حماس و تسلط بر غزه و پیش از تسلط داعش بر بخش‌هایی از عراق و سوریه و پیش از اینکه ایران سرعت برنامه هسته ای خود را بالا ببرد.

وی همچنین درخلال این مصاحبه در مورد عقب نشینی کامل رژیم صهیونیستی به مرزهای 1967 و بازگرداندن بلندی های جولان به سوریه نیز گفت: طرح صلح عربی پیش از آنکه القاعده بر سوریه در بلندی های جولان مسلط گردد تنظیم شده است.

نتانیاهو همچنین درباره نظر خود مبنی بر منطبق نبودن طرح صلح عربی با واقعیت کنونی گفت: این طرح ارتباطی با واقعیت کنونی ندارد، به واقع امروز میان اکثر کشورهای خاورمیانه این اعتراف وجود دارد که حداقل اسرائیل دشمن ابدی آنها نیست، بلکه هم پیمان احتمالی آنها در مقابله با چالشهای مشترک به شمار می‌رود.

وی همچنین درباره مذاکرات غیرمستقیم میان رژیم صهیونیستی و فلسطین در قاهره به منظور رسیدن به توافقی طولانی مدت در غزه نیز گفت: هدف از این مذاکرات تضمین منافع امنیتی و حیاتی اسرائیل و اجازه به بازسازی غزه و کمک های انسان دوستانه طبق درخواست های امنیتی ماست.

نتانیاهو همچنین درباره ایجاد بندر در غزه نیز گفت: بارها گفته ام که این مسأله هنگامی صورت می‌پذیرد که غزه خلع سلاح گردد، آنگاه ما آماده بررسی همه چیز هستیم؛ اما این کار متضمن آتش بس در غزه و برقراری صلح می‌باشد.

انتهای پیام/


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.