سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماینده صندوق جمعیت ملل متحد در ایران:

سالمندان منابع ملی کشور‌ها هستند

نماینده صندوق جمعیت ملل متحد در ایران گفت: سالمندان به عنوان منابع ملی کشورها نقش مهمی در توسعه و شکوفایی آنها دارند.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، هولکی اوز نماینده صندوق جمعیت سازمان ملل متحد در جلسه هم‌اندیشی نمایندگان دستگاه‌های عضو شورا که در راستای بازنگری، اصلاح و تکمیل سند ملی برنامه راهبردی سالمندان با اشاره به ابراز خرسندی خود از حضور در جلسه امروز گفت: صندوق جمعیت ملل متحد می‌تواند تجربیات کارشناسی بین المللی را به ایران بیاورد.

وی در ادامه افزود: شورای ملی سالمندان ایران سند راهبردی سالمندان را تدوین کرده است و می‌توان از طریق صندوق سازمان ملل این سند را مرور کرد و اگر به اصلاحی و بازنگری نیاز داشت،‌ آن را اعمال کرد.

نماینده صندوق جمعیت سازمان ملل متحد  در ایران در ادامه با اشاره به اینکه جمعیت سالمندی در تمام دنیا رو به افزایش است، تصریح کرد: بر نتایج سرشماری 8.1 دهم جمعیت ایران شصت سال به بالا هستند که این مسئله نیز رو به افزایش است.

وی در ادامه به سیاستهای جمعیتی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: قبل از ابلاغ سیاستهای جمعیتی از سوی مقام معظم رهبری صحبتهای زیادی در خصوص سالمندی با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صورت گرفته بود اما ابلاغ سیاستهای جمعیتی از سوی مقام معظم رهبری و توجه ویژه ایشان به مسئله سالمندی، یک حمایت بسیار خوب بود.

هولکی اوز در ادامه با بیان اینکه نسبت به سالمندی تعهد ملی در ایران وجود دارد، اظهار داشت: با وجود تعهد ملی در خصوص سالمندی، یکی از بهترین سندهای سالمندی نوشته خواهد شد.
ظرفیت‌های فنی فراوانی در ایران وجود دارد و فقط کافی است که از تجربیات سایر کشورها در تدوین این سند استفاده شود.

وی در ادامه تأکید کرد: صندوق جمعیت ملل متحد نیز در تمام جهان حمایتهای مالی و فنی خود را در خصوص مسائل جمعیتی به کشورها می‌کند. فعالیتهای زیادی در خصوص جلب توجه دانشگاهیان و سیاستمداران داشته است در ایران نیز با تدوین این سند تحلیلی از وضعیت جمعیتی سالمندان شروع شد. این سند سندی کاملاً ایرانی است و من تنها خارجی حاضر در تدوین این سند بودم.

نماینده صندوق جمعیت سازمان ملل متحد با اشاره به ظرفیت بالای سالمندان افزود: نباید به بازنشستگی این افراد فکر کرد بلکه باید این منابع را تجمیع و در جهت توسعه اقتصادی اجتماعی و فرهنگی کشور استفاده کرد.

هولکی اوز خاطر نشان کرد: صندوق جمعیت ملل متحد حمایت و تعهد کامل خود را نسبت به همکاری کامل با جمهوری اسلامی ایران در جهت نهایی کردن این سند و بخصوص اجرایی شدن می‌کند.

انتهای پیام/
برچسب ها: سالمند ، شورا ، تجربیات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.