سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زاهدان/رئیس مرکز آمار فناوری اطلاعات وارتباطات وزارت آموزش و پرورش؛

20هزار مدرسه در کشور هوشمند می‌شوند

رئیس مرکز آمار فناوری اطلاعات وارتباطات وزارت آموزش و پرورش گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان شهریور ماه سال آینده 20 هزار مدرسه در سراسر کشور هوشمند می‌‌شود

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛ یوسف نوری اظهار داشت: برنامه‌های در دستور کار این وزارتخانه تا پایان امسال، چهار موضوع مهم است که از جمله آن اتصال 60 هزار مدرسه به شبکه اینترنت، تجهیز حداقل 20 هزار مدرسه با همکاری تمامی دستگاه‌ها و ادارات و همه و همه به امکانات و تجهیزات هوشمند، ایجاد نرم‌افزارهای مدیریتی که بخشی از آن انجام شده و برنامه دیگر در دستور کار ما، ایجاد محتوای الکترونیکی که بخشی را در شبکه ملی رشد داشته و بخشی به صورت کتاب الکترونیکی است.
وی افزود: امسال قرار بود به صورت غیرمدون و برنامه‌ای، 3 هزار و 600 مدرسه هوشمند شود که براساس اعلام استان‌ها، هم اکنون اقدامات تجهیز و هوشمند سازی بیش از 14 هزار و 700 مدرسه در حال انجام است.
رئیس مرکز آمار فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش در زمینه اهمیت مدارس هوشمند گفت: وسایل کمک آموزشی قدیم نیاز دانش‌آموزان امروز را فراهم نمی‌کند، هوشمند سازی کیفیت را ارتقا می‌بخشد و سرعت یادگیری دانش‌آموزان را افزایش می‌دهد و آنان را پژوهشگر و محقق تربیت می‌کند.
نوری اعتبار هر کلاس هوشمند را بین 2 تا 3 میلیون تومان عنوان کرد و افزود: اگر بخواهیم به صورت پیشرفته کلاس‌های هوشمند را داشته باشیم به طور قطع هزینه آن بیشتر از این رقم خواهد بود.
وی یادآور شد: اگر در کلاس درس، شیوه‌های یادگیری نوین پیاده سازی شود قطعاً به عمق یادگیری می‌رسیم، قدرت تجزیه و تحلیل ارتقاء یافته و سرعت یادگیری نیز افزایش می‌یابد.
رئیس مرکز آمار فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: محتوا اگر استاندارد و چند رسانه‌ای باشد سبب یادگیری بهتر و عمقی می‌شود.
نوری اضافه کرد: ما به هوشمند سازی مدارس به عنوان یک نیاز از سوی دانش‌آموزان نگاه می‌کنیم و تلاش داریم هرچه زودتر این مهم در تمامی مدارس کشور نهادینه شود.
وی با اشاره به تأمین تجهیزات مدارس هوشمند در کشور بیان داشت: خط اینترنت و حداقل تجهیزات که کامپیوتر و... است باید فراهم شود.
رئیس مرکز آمار فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: مسئولان نوسازی مدارس موظف شده‌اند، هوشمند سازی مدارس را نیز مدنظر داشته باشند به گونه‌ای که مدارس هوشمند تحویل آموزش و پرورش دهند و کلاس‌های درس به حداقل تجهیزات هوشمند سازی مجهز باشند.
نوری در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه میزان اعتباراتی که برای هوشمند سازی مدارس کشور پیش‌بینی شده است، چقدر است گفت: در شرایط فعلی اهمیت اقدامات محتوا بخشی بیشتر از اعتبارات است زیرا ما در یک دوره تجربه‌ای کارگاه‌های مدارس را تجهیز کردیم اما به دلیل اینکه محتوای آموزشی و برنامه آموزشی آنها فراهم نبود متأسفانه استفاده بهینه نشد.
وی با بیان اینکه هم اکنون امکانات و اعتبارات برای هوشمند سازی مدارس وجود دارد اما هنوز برنامه‌‌های محتوایی استفاده از آنها فراهم نیست لذا از طریق خبرگزاری فارس از اصحاب رسانه خواسته می‌شود مسائل و برنامه‌های محتوایی که در زمینه هوشمند سازی مدارس انجام شده را بیشتر از بحث اعتبارات هزینه شده برای آن پیگیری و منعکس کنند./س
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.