سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایلام/

احداث کارخانه تولید پروفیل فلزی در ایلام

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام از احداث کارخانه تولید پروفیل فلزی با سطح مقطع توخالی در شهرک صنعتی شباب خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ایلام؛ یارالله نصیری در نشست بررسی آخرین وضعیت طرح های شاخص در دست اجرای استان با اعلام این خبر گفت: احداث طرح تولید پروفیل فلزی با سطح مقطع توخالی توسط شرکت فولاد گستر آتنا باعث شکوفایی و رونق اقتصادی منطقه خواهد شد.

وی افزود: عملیات اجرایی این طرح شامل دریافت مجوزهای لازم، اخذ استعلام از ادارات و سازمان های مرتبط و خرید زمین به میزان پنج هکتار در محل شهرک صنعتی شباب در حال اجرا است.


رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام  با اشاره به میزان سرمایه ثابت مورد نیاز و حمایت های صورت گرفته از این طرح گفت: میزان سرمایه گذاری مورد نیاز این طرح یک هزار و 100 میلیارد ریال برآورد شده که برای تأمین آن 32 میلیون دلار تسهیلات ارزی از محل صندوق توسعه ملی با عاملیت بانک صنعت و معدن اختصاص یافته است.


نصیری یادآور شد: بر اساس نتایج بازدید کارشناسان سازمان و بررسی شاخص های مربوطه پیشرفت فیزیکی این طرح در مرحله 10 درصدی قرار دارد.


وی با اشاره به شرح فنی این طرح افزود: محصول مقاطع ساختمانی توخالی HSS نوعی پروفیل فلزی با سطح مقطع توخالی است.


وی با بیان اینکه : این مقاطع در فرم های مربع، مستطیل و دایره ای تولید می شود افزود: در سال های اخیر استفاده از مقاطع ساختمانی توخالی به خاطر ویژگی های ظاهری و خواص مکانیکی آن رشد چشمگیری داشته است.

نصیری ادامه داد: مقاطع توخالی می توانند بدون درز جوش یا با جوش تولید شوند که این پروژه بدون استفاده از جوش و با استفاده از روش ERW تولید صورت گیرد.


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام یادآور شد: اهتمام جدی کارشناسان سازمان و همچنین مجریان طرح بر بهره گیری از جدیدترین ماشین آلات روز با فناوری کارآمد به منظور کاهش هزینه ها و افزایش قدرت رقابت پذیری معطوف گشته است.


وی گفت: ظرفیت سالیانه تولید این طرح 300 هزار تن است که در صورت بهره برداری کامل برای 90 نفر از افراد بیکار بخصوص دانش آموختگان شغل ایجاد می کند.


واژه H.S.S مقطع بسته ای است که به شیوه نورد سرد تولید شده و در ساختمان پل ها ورزشگاه ها، مراکز خرید و تجاری و همچنین واحدهای مسکونی به کار برده می شود.

انتهای پیام./ز

منبع:ايرنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.