سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مرحله مقدماتی بسکتبال بازی های آسیایی؛

اولین برد تیم ملی بسکتبال ایران در اینچئون

تیم ملی بسکتبال ایران اولین برد بازی های آسیایی را با حذف کردن هند به دست آورد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ تیم ملی بسکتبال ایران که در روز اول مرحله مقدماتی بازی های آسیایی استراحت داشت، صبح امروز با برد مقابل هند بازی ها را آغاز کرد.

ترکیب همیشگی تیم ملی منهای حامد آفاق نفرات شروع کننده را تشکیل می دادند. بهنام یخچالی انتخاب اول بچیروویچ به جای آفاق بود.

اوشین ساهاکیان با یک پرتاب 3 امتیازی اولین امتیاز ایران را به دست آورد و 4 بازیکن شروع کننده دیگر به ترتیب امتیازات بعدی را ثبت کردند تا ایران در 5 دقیقه با نتیجه 13 بر 7 پیش بیافتد.
 
شروع بازی های آسیایی با گاردرأس های سالم

مهدی کامرانی طبق اخبار روز گذشته در جریان تمرینات اینچئون آسیب دیده بود اما از ابتدای بازی با هند وارد زمین شد. سجاد مشایخی هم که جام جهانی را به خاطر آسیب دیدگی چشم از دست داده بود از اواسط کوارتر اول وارد بازی شد. علاوه بر این دو نفر، فرید اصلانی هم در پست گارد رأس روی نیمکت حضور داشت که تا پایان نیمه اول شانس بازی پیدا نکرد.

شروع کوارتر دوم با ترکیب جوان


کوارتر اول بازی با نتیجه 22 بر 16 به نفع ایران تمام شد. ایران کوارتر دوم را با بازیکنان جوان مثل سجاد مشایخی، محمد جمشیدی و آرمان زنگنه شروع کرد.

اختلاف امتیاز در این کوارتر به 10 امتیاز رسید و تا پایان نیمه هم روی همین امتیاز ماند.

نیمه اول با نتیجه 38 بر 28 به نفع ایران تمام شد. حامد حدادی با 14 امتیاز و صمد نیکخواه با 9 امتیاز و 4 پاس گل بهترین بازیکنان این نیمه بودند. 

تساوی در 7 دقیقه اول کوارتر سوم


نیمه دوم تا 7 دقیقه مساوی پیش رفت. سجاد مشایخی و آرمان زنگنه در این دقیقه با چهار امتیاز زیر حلقه بازی را از تساوی خارج کردند. ایران که بیشتر امتیازات را در 3 دقیقه آخر کوارتر به دست آورد در پایان کوارتر سوم با نتیجه 20 بر 8 برنده شد.

تا کوارتر چهارم تمام بازیکنان روی نیمکت ایران فرصت بازی پیدا کردند. فرید اصلانی هم در کوارتر چهارم برای اولین بار وارد بازی شد.

اختلافی که تا دقایق آخر کوارتر سوم روی 10 امتیاز مانده بود در این کوارتر از 20 امتیاز گذشت. 

در حالی که بازیکنان اصلی در بیشتر دقایق این کوارتر روی نیمکت بودند، هندی ها در کوارتر آخر تنها 5 امتیاز به دست آوردند و ایران با نتیجه نهایی 76 بر 41 برنده شد.
 
 برد چین مقابل قزاقستان

تیم چین هم در اولین بازی آسیایی با نتیجه 76 بر 59 قزاقستان را برد. ژیائو ژو با 14 امتیاز و ژو کی با 10 امتیاز بهترین بازیکنان چین بود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.