سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در پی افزايش بی‌رويه عرضه در بازارهای نفتی؛

بهای نفت کاهش یافت

خروج تدريجی بخش نفت ليبی از بن بست و افزايش بی‌رويه ميزان عرضه در بازارهای نفتی بامداد امروز چهارشنبه به کاهش بهای نفت خام در بازار آسيا منجر شد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه از سنگاپور، بهاي هر بشکه "نفت خام سبک شيرين" براي تحويل در ماه نوامبر با کاهش يک سنتي به 91 دلار و 55 سنت رسيد و هر بشکه نفت برنت درياي شمال براي تحويل در زمان مشابه با 32 سنت کاهش قيمت در مقابل 96دلار و 53 سنت معامله شد.

بهاي نفت خام در روزهاي دوشنبه و سه شنبه به علت آمارهاي اقتصادي مرتبط با ميزان توليدات کارخانه اي چين که سرمايه گذاران آن را دلگرم کننده توصيف کرده بودند همين طور تحت تاثير حملات آمريکا به سوريه که يکي از توليد کنندگان نفت است افزايش يافته بود.

با اين همه، به موجب گزارش وال استريت جورنال،  ميزان توليد در حوزه نفتي شراره ، مهمترين ميدان نفتي ليبي ، روز دوشنبه از سرگرفته شده و اين اخبار به نگراني هاي موجود در بازار نفت که با عرضه بيش از حد نفت مواجه است دامن زده است.

بخش نفتي ليبي از زمان توافق اوايل ماه ژوئيه با شورشيان که از تابستان سال 2013 ميلادي مانع فعاليت آن بودند به تدريج از سر گرفته شده است.

به موازات اين موضوع بازارها در انتظار انتشار آخرين آمارها درباره ميزان ذخاير نفت آمريکا هستند.
اين آمارها قرار است امروز چهارشنبه به وقت آمريکا منتشر شود و يکي از عناصر سنجش ميزان تمايل آمريکا به نفت به عنوان بزرگترين مصرف کننده نفت خام جهان است.

تحليلگران به وال استريت جورنال گفتند انتظار مي رود ميزان ذخاير آمريکا براي هفته منتهي به 19 سپتامبر 500 هزار بشکه افزايش يافته باشد.

بهاي هر بشکه نفت خام سبک شيرين آمريکا براي تحويل در ماه نوامبر روز سه شنبه که نخستين روز معامله آن بود  در بازار نفتي نيويورک با 69 سنت افزايش به 91 دلار و 56 سنت رسيده بود.

در لندن بهاي هر بشکه نفت خام برنت با 12 سنت کاهش نسبت به روز دوشنبه به 96 دلار و 85 سنت رسيد.

انتهای پیام/
برچسب ها: کاهش ، بهای نفت ، آسیا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.