سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صالحی در جمع خبرنگاران:

اجازه درخواست‌های خارج از کنوانسیون‌های بین‌المللی را نمی‌دهیم

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: مشکلی با بازدید از پارچین نداریم، اما یک حاکمیت ملی را برای خود تعریف کرده‌ایم و این حاکمیت ملی اجازه نمی‌دهد که سایرین بنا به اراده و خاص خودشان درخواست‌هایی کنند که در چارچوب کنوانسیون‌های بین المللی نمی‌گنجد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان در حاشیه مراسم دیدار با خانواده شهدا با حضور در جمع خبرنگاران گفت: اگر در مذاکرات اظهارات بر اساس استدلال‌های علمی و مستندات باشند مشکل به راحتی حل خواهد شد.
 
وی ادامه داد: هنگامی که سیاست به ابعاد حقوقی فنی اضافه می‌شود مسئله را سخت خواهد کرد.
 
رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان با اشاره به نتیجه رسیدن مذاکرات در موعد مقرر گفت: من غیب‌گو نیستیم اما بر اساس استنباط سیاسی خود می‌توانم بگویم که آنها راهی جز به توافق رسیدن با ایران ندارند.
 
صالحی افزود: از مردم می‌خواهیم که به مانند گذشته پشتیبان دولت باشند و هنگامی که طرف مقابل بفهمد مردم پشتیبان نظام و دولتشان هستند حساب کار دستشان خواهد آمد.
 
وی با اشاره به دیدار سخنگوی سازمان انرژی اتمی کشورمان با آمانو تصریح کرد: قدم‌هایی دارد برداشته می‌شود همچنین ما طبق توافقنامه‌ای که قبلا با آقای آمانو داشتیم در چارچوب همان توافق‌نامه به جلو حرکت خواهیم کرد.
 
رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان با تاکید بر گله‌گی ایران از آژانس در زمینه به درستی منعکس نشدن توافقات و تفاهم نامه‌های ایران و آژانس گفت: ما با توجه به این توافقات و رایزنی‌هایی که صورت گرفت گله‌گی خود را ابراز کردیم و در حال حاضر شرایط رو به بهبودی است
 
صالحی با اشاره به درخواست‌های بازدید از تاسیسات پارچین گفت: مدتی است که می‌گویند می‌خواهیم از پارچین بازدیدکنیم و ما در جواب به این نکته اشاره کردیم که آنها تا به امروز 2 بار از پارچین بازدید کردند و آنها نیز در سال‌های قبل پس از بازدید اولیه گفتند که این یک بار کفایت می‌کند اما پس از مدتی دوباره خواستار بازدید شدند و در حال حاضر مجددا خواستار بازدید هستند که این رویه‌ای غلط است که انها در پیش گرفته‌اند.
 
وی تاکید کرد: ‌ما مشکلی با بازدید از پارچین نداریم اما مشکل این جاست که ما یک حاکمیت ملی را برای خود تعریف کرده‌ایم و این حاکمیت ملی اجازه نمی‌دهد که سایرین بنا به اراده و خاص خودشان درخواست‌هایی کنند که در چارچوب کنوانسیون‌های بین المللی نمی‌گنجد.
 
رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان تصریح کرد: ما در حال حاضر یک توافقنامه‌ای را تحت عنوان توافقنامه پادمانی داریم که در چارچوب آن عمل خواهیم کرد اما گفتنی است که در برخی امور ما فراتر از پادمان قدم‌هایی را برداشته‌ایم و این نباید باعث سوء استفاده آن‌ها شود که به صورت لحظه‌ای قانون وضع کرده و بر اساس آن از ایران مطالباتی داشته باشند و در هر زمان پروتکل الحاقی را به اجرا در آوردیم آنها می توانند بر اساس آن عمل کنند.
 
صالحی اضافه کرد: دفاع مقدس و شهدای بزرگوار ما به دنیا فهماندند که این ملتی که در بستر اسلام حرکت می‌کند و پشتوانه آن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است در مقابل هیچ ظالمی کم نمیِ‌آورد و تصمیم بر این گرفته است تحت سلطه هیچ کشوری مستکبری نباشد و هزینه اش را پرداخته است.
 
رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان در تشریح سفر نکردن به وین گفت: نرفتن من به دلیل مشغله زیاد بود و فکر می‌کنم حضور من در این جا موثرتر است.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: روزبه روز پیام انقلاب اسلامی ما که در بیداری اسلامی تجلی پیدا کرد و در تمام جهان طنین انداز خواهد شد و اینده را بسیار تابناک و روشن می‌بینیم و این وعده الهی است و ما به ان وعده ایمان داریم.
 
انتهای پیام/


برچسب ها: صالحی ، جمع ، خبرنگاران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ابوعلی
۱۸:۴۳ ۰۱ مهر ۱۳۹۳
باسلام وتشکر فراوان از مطالب خوب و امید دهنده تان