سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آنتی وار :

رای کنگره آمریکا به درگیری و جنگ بیشتر در خاورمیانه

هفته گذشته کنگره و سنای آمریکا مجوز تداوم جنگ افروزی های کاخ سفید در خاورمیانه را صادر نمود .

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از آنتی وار ؛ هفته گذشته سنا و کنگره آمریکا بطور متحده به مجوز پرواز هواپیماهای جنگی ارتش این کشور در خاورمیانه و اجرای ماموریت های جنگی در این کشور رای داد . هر دو حزب در ایالات متحده مجوزی صادر کردند که بر اساس آن دولت می تواند بطور آشکارا به تسلیح و آموزش نظامی شورشیان و افراد مسلحی بپردازد که حدود سه سال است برای سرنگونی دولت بشار اسد در سوریه می جنگند . 

اگرچه دولت سوریه نیز در این سه سال در حال مقابله و مبارزه با تروریست های تکفیری و بعثی بوده اما ایالات متحده حاضر به گفتگو با بشار اسد نبوده و به اسد هشدار داده است که در زمینه حمله جنگنده های آمریکایی به برخی مناطق این کشور دخالت نکند (!) 

باراک اوباما ، رییس جمهوری آمریکا در یکی از سخنرانی های خود در هفته گذشته اظهار داشته است که حملات هوایی ارتش آمریکا به تنهایی می تواند پیشروی های داعش را متوقف و این گروه تروریستی را از بین ببرد . وی گفت : نیروهای آمریکایی که در عراق مستقر شده هرگز ماموریت جنگی نداشته و نخواهند داشت . واشنگتن جنگ زمینی دیگری را در عراق اجرا نمی کند . 

در ادامه این مقاله آمده است : علیرغم این اظهارات باید توجه کرد که هر نیروی نظامی که به عراق اعزام شده ،  نیروی جنگی محسوب می شود و به محض اعلام دستور از فرماندهان ارشد خود موظف به  انجام عملیات نظامی و جنگی می باشد . 

درحالی باراک اوباما سوگند یاد می کند که هیچ چکمه ای نظامی از آمریکا بار دیگر وارد خاک عراق نخواهد شد ژنرال مارتین دمپسی ، رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا اظهارات متناقضی را مطرح می کند . دمپسی هفته گذشته به کمیته نیروهای مسلح در سنا اعلام کرد که در عراق باید در شرایط خاصی نیروهای آمریکایی جایگزین نیروهای عراقی و حتی کرد شوند . 

ماموریت محدودی که باراک اوباما قول داده بودنیروهای آمریکایی در عراق داشته باشند اکنون به سرعت گسترش یافته و در حال تبدیل شدن به یک جنگ عمیق و گسترده منطقه ای می باشد . در حقیقت این روند ادامه جنگ 24 ساله ای است که واشنگتن تحت ریاست جمهوری جورج بوش از سال 1990 علیه عراق آغاز کرده و باراک اوباما در زمان تبلیغات انتخاباتی خود عنوان کرده بود که در مقام رییس جمهور به آن پایان خواهد داد . 

آنتی وار همچنین نوشت : بر اساس لایحه مصوب دولت آمریکا ، باراک اوباما هفته گذشته متعهد شد 5 هزر جنگجوی مسلح را برای اعزام به خاک سوریه و جنگ علیه دولت بشار اسد آموزش داده و تسلیح نماید . پیشتر نیز این آموزش توسط نیروهای سیا و در خاک اردن و ترکیه انجام می گرفته است . این پروسه به تدریج از سیا به پنتاگون و از ترکیه و اردن به عربستان سعودی منتقل شد. 

چنانچه ایالات متحده حقیقتا خواستار توقف خشونت های داعش است چگونه می تواند سرمایه گذاری های گسترده هم پیمان اصلی خود ، عربستان سعودی را برای تسلیح و آموزش تروریست های تکفیری _ بعثی داعش و النصره را توجیه نماید ؟ چگونه آمریکا تروریست ها را تسلیح کرده و آموزش نظامی می دهد و از سوی دیگر ادعای مبارزه با آن رادارد ؟



انتهای پیام /
برچسب ها: جنگ ، خاورمیانه ، درگیری ، کنگره
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.