سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آلمان: سلاح در اختيار کُردهای سوريه قرار نمی‌‌دهيم

وزارت امور خارجه آلمان اعلام کرد این کشور سلاح در اختیار نیروهای کرد سوریه برای مبارزه با داعش قرار نخواهد داد، چراکه ممکن است این سلاح‌ها در اختیار گروه‌خای تذوریستی قرار گیرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت امور خارجه آلمان اعلام کرد این کشور سلاح در اختیار نیروهای کرد سوریه برای مبارزه با گروه تروریستی داعش قرار نخواهد داد، زیرا این خطر وجود دارد که سلاح ها به دست گروههایی که نباید، بیفتد. 

"سوزان شبلی"، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان دوشنبه در نشستی خبری در برلین گفت:" خطر اینکه سلاح های آلمان به دست گروههای افراط گرا بیفتد، بسیار زیاد است."

شبلی گفت وضعیت عراق - که در آن، آلمان با موافقت دولت مرکزی عراق، سلاح در اختیار دولت منطقه کردستان قرار می دهد - با سوریه فرق می کند. در سوریه بیش از صد گروه مسلح با یکدیگر مبارزه می کنند. 

داعش پیش از پیشروی به سوی عراق در ماه ژوئن، بخش هایی از خاک سوریه را تحت کنترل درآورده بود. 

دولت آلمان ماه پیش تصمیم گرفت تجهیزات نظامی از جمله تسلیحات و مهمات در اختیار کردهای عراق قرار دهد، اما شرکت در حملات هوایی یا اعزام نظامی به منطقه را برای مبارزه با داعش منتفی دانست. ارسال تجهیزات نظامی از آلمان به عراق هفته آینده آغاز می شود. 

این کمک های نظامی عبارتند از: اسلحه برای چهار هزار نیروی پیشمرگه کرد- چهار هزار تفنگ G3  و یک میلیون گلوله، چهار هزار اسلحه ، 500 هزار گلوله، 20 سامانه ضدتانک، 300 موشک، 100 بازوکا، پنج هزار نارنجک و 50 خودروی زرهی. 

با وجود این، مسلح کردن شاخه "پ ک ک" در سوریه موسوم بهYPG  دشوارتر است، زیرا آمریکا و اتحادیه اروپا این گروه را در فهرست سازمان های تروریستی قرار داده اند. 

برخی از سیاستمداران آلمانی پیشنهاد کرده اند  برای به رسمیت شناختن نقش پ ک ک در مقابله با داعش، رویکرد جدیدی در قبال این گروه اتخاذ شود.  

معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان سیل اخیر ورود آوارگان سوری به ترکیه را  نگران کننده توصیف کرد. بیش از 130 هزار نفر از روز جمعه در پی حملات داعش در اطراف شهر کردنشین کوبانی در سوریه،  به ترکیه فرار کرده اند. 

آلمان بیست و هشتم اکتبر برای تبادل نظر درباره راه کاستن فشارهای ناشی از موج ورود آوارگان سوریه به کشورهای همسایه سوریه نشست برگزار خواهد کرد.  

معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان اعلام کرد ترکیه و لبنان نیز به این نشست دعوت خواهند شد. 


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.