سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کمره‌ای خبر داد

دو نوبته بودن 30 درصد مدارس استان تهران/ ابلاغ دستورالعمل تحقق راهکار از سند تحول بنیادین

مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران گفت: در حال حاضر 30 درصد مدارس شهرستان‌های استان تهران دونوبته هستند که این مشکل در بهارستان یک و دو چشمگیرتر است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، علیرضا کمره‌ای مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران شب گذشته در برنامه تلویزیونی تهران 20 شبکه 5 در خصوص کیفیت آموزشی در مدارس گفت: با توجه به سیاست‌های آموزش و پرورش و برنامه‌های استان تهران اقدامات متعددی برای کیفیت بخشی آموزشی در مدارس داریم زیرا راهبرد آموزش و پرورش امسال کیفیت بخشی است.

وی با اشاره به اینکه بخشی از سیاست‌های پنج گانه آموزش و پرورش ارائه آموزش‌های اثربخشی است، افزود: در پیگیری سند تحول بنیادین راهکارها مشخص شده و روز گذشته نیز وزارت آموزش و پرورش دستورالعملی را در زمینه تحقق 40 راهکار سند تحول بنیادین در قالب 99 فعالیت ابلاغ نمود که این موضوع که به مسئله تحول در آموزش و پرورش اشاره دارد.

کمره‌ای در خصوص کمبود مدرسه در استان تهران و بویژه در پروژه‌های مسکن مهر عنوان کرد: در حوزه مسکن مهر در قوانین مربوط به شوراهای آموزش و پرورش و سازندگان مسکن بر اساس ماده 18 شوراها موظف شدند تا فضای آموزشی مورد نیاز را تأمین کنند و در هر مکانی که منزل مسکونی ساخته می‌شود به تناسب آن فضای آموزشی ارائه دهند.

وی ادامه داد: 4 تبصره الحاقی به ماده 18 قانون شوراها عنوان می کرد که انبوه سازان زمانی که مسکن می‌سازند ملزم به ساختن مدرسه نیز هستند اما هنگامی که مسکن مهر شکل گرفت 4 تبصره الحاقی حذف شد ولی در حالی که ماده 18 قانون شوراها همچنان سازندگان را ملزم به ساخت مدرسه می کرد.اما به دلیل سرعت ساخت و ساز در مسکن مهر و تلاش دولت برای توفیق در این حوزه در ساخت فضای آموزشی غفلت صورت گرفت.

مدیر کل آموزش و پروش شهرستان‌های استان تهران تصریح کرد: آموزش و پرورش طبق قانون مکلف به ساخت مدرسه در پروژه‌های مسکن مهر نیست و طبق مستندات وزارت مسکن و شهرسازی و سازندگان مسکن مهر که بخشی از آن نیز بخش خصوصی هستند که می‌بایست برای پروژه‌های مهر مدرسه بسازند اما با این حال وزارت کل آموزش و پرورش و سازمان نوسازی و تجهیز مدارس تلاش می‌کنند از محل منابع دولتی و خیران نیازهای مربوط به فضای آموزشی را برطرف کنند.

کمره‌ای در پایان خاطر نشان کرد: در حال حاضر 30 درصد مدارس شهرستانهای استان تهران دو نوبته است که این مشکل در بهارستان یک و دو ، چشمگیرتر است.

انتهای پیام/
برچسب ها: تهران ، تحول ، سند
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.