سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دانستنی ها/

چرا بیشتر تبلیغات، شکست می‌خورند؟

بیشتر تبلیغات تنها با این رویکرد نوشته می‌شوند که به هیچ دسته یا گروهی توهین نکنند. این قضه پیشینه‌ای بسیار قدیمی دارد و شاید در رویکرد نوین به تبلیغات بهتر باشد به گونه‌ای متفاوت به این مقوله نگاه شود.

به گزارش گروه بازا باشگاه خبرنگاران؛  بیشتر تبلیغات تنها با این رویکرد نوشته می‌شوند که به هیچ دسته یا گروهی توهین نکنند. این قضه پیشینه‌ای بسیار قدیمی دارد و شاید در رویکرد نوین به تبلیغات بهتر باشد به گونه‌ای متفاوت به این مقوله نگاه شود. آیا تبلیغات شما به اندازه کافی مشتریان را جذب نمی‌کند؟ شاید شما (به عنوان یک طراح تبلیغات) یکی از 4 اشتباه رایج در هنگام طراحی تبلیغ را بکار می‌برید.

 این اشتباهات عبارتند از:

اشتباه اول:
تبلیغات "تمیز و حرفه ای"

اگر خیلی اصرار دارید که تبلیغ شما "اصولی" باشد، پس تبلیغی که طراحی می‌کنید برای مشتریانتان قابل پیش بینی خواهد بود. توجه کنید که تبلیغات قابل پیش بینی مشتریان را غافلگیر نمی‌کند و ذهن‌ها را درگیر نمی‌نماید. کنجکاوی مشتریان را برنمی‌انگیزد و این تبلیغات معمولا در جلب توجه مشتریان، بالقوه و بالفعل شکست می‌خورند.



اشتباه دوم:
ارائه اطلاعات محض بدون قابلیت قانع کردن

هیچگاه تبلیغی طراحی نکنید که تنها ارائه دهنده اطلاعات است و هیچکدام از دو مزیت زیر را ندارند:

- توضیح شاخصه‌های محصول نسبت به محصولات مشابه به مشتریان

- توانایی اثبات صحت ادعا

اشتباه سوم:
سرگرم کننده بودن بدون قابلیت قانع کردن

- هیچگاه به دنبال طراحی تبلیغات سرگرم کننده و جذاب نباشید. به دنبال طراحی تبلیغات قانع کننده باشید.

تبلیغات شما باید:

- یک پیغام واضح را به مشتریان انتقال دهد.

- مشتریان را وادار کند که خودشان را در حال خرید یا استفاده از محصول تصور کنند.

- مشتریان خود را با تبلیغی که طراحی کرده‌اید درگیر کنید.

- وضوح طراحی شما در تبلیغ باید دقیقا ذهن مشتری را به سمت استفاده از محصول هدایت نماید.

اشتباه چهارم:
تزئین کردن تبلیغ با همه ابزارهایی که به عنوان یک طراح در اختیار دارید بدون داشتن قابلیت قانع کردن مشتریان

طراحان گرافیکی معمولا تبلیغاتی طراحی می‌کنند که پر هستند از المان‌های دیواری و بصری و به آن برندسازی می‌گویند. البته اگر محصولی که شما تبلیغات آن را بر عهده دارید در راستای مد و فشن یا رایحه عطر و یا سبک زندگی باشد، این سبک تبلیغات مورد پسند است ولی اگر محصول موردنظر شما خدمات است به هیچ وجه نمیتوانید از این سبک تبلیغات استفاده کنید.

 برای طراحان گرافیک، نکته مهم این است که همیشه جلب توجه مشتریان بالقوه و بالفعل بازار مهم‌ترین امر است و تبلیغی که طراحان، طراحی می‌کند باید قابلیت قانع کردن مشتریان را داشته باشد و آن‌ها را به برداشتن قدم بعدی وادار نماید.(مثلا خرید محصول یا کسب اطلاعات بیشتر) آیا هنوز هم نگران این هستید که تبلیغ شما برای دسته یا گروهی از مردم توهین برانگیز باشد؟ اصلا نگران نباشید 98% تمام کسانی که از تبلیغ شما متنفرند هنگامی که به محصول شما نیاز دارند 100% از شما خرید خواهند کرد یعنی مشتریان برای شما هزینه‌ای ندارند، تنها ممکن است بخاطر اینکه نحوه تبلیغ شما را دوست ندارند در هنگام پرداخت وجه کمی غر بزنند. اما در نهایت شما به هدف خود رسیده‌اید، مشتریان را به محصول مورد نظر جلب نموده‌اید و این هدف نهایی تبلیغات است.
برچسب ها: تبلیغات ، گروه ، تبلیغ ، محصول ، طراحی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.