سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آنتی وار گزارش داد:

پنتاگون مصمم به روی میز نگه‌داشتن گزینه "حمله زمینی" در عراق

اوباما که از ترس گر گرفتن شعله احساسات مردمی درخصوص جنگ جدیدی که به بهانه داعش راه انداخته، مرتبا از روی استیصال استفاده از نیروهای زمینی در عراق و سوریه را رد می‌کرد، دست به دامن مقامات شده تا به گونه‌ای این عمل را رفع‌ورجوع کرده و تعریف جدیدی از آن ارائه دهند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران ، آنتی وار در گزارشی نوشت: «ری ادیرنو»، رئیس ستاد ارتش که خط فکری همیشگی‌اش این بوده که ایالات‌متحده هیچ‌وقت نباید وقتی صحبت از جنگ می‌شود، چیزی را رد کند؛ با اندکی عقب‌نشینی از موضع خود، اظهار داشت که پنتاگون کاملاً مشتاق رد کردن گزینه نبرد زمینی نیست.

سایر مقامات در پنتاگون نیز دارند عقب‌نشینی می‌کنند تا هرچه بیش‌تر این «رد کردن» محدود شود. چراکه انتخابات میان‌دوره‌ای در راه است و نظرات مردمی باید جلب شود، پس از آن می‌توان در شیپور جنگ دمید.

از گفته‌های ژنرال دمپسی، رئیس ستاد مشترک ارتش، این‌گونه برمی‌آید که وی از پیش با رئیس‌جمهور روی اعزام نیروهای زمینی توافق کرده و در اظهارنظرهایش مدعی است که اوباما به او گفته توصیه‌های مبنی بر اعزام سربازان پیاده موردی و مناسب وضعیت بررسی می‌شوند.

بااین‌حال، کاخ سفید مصرانه می‌گوید به هیچ‌گونه پیشنهادی برای درگیری در جنگ زمینی ترتیب اثر نمی‌دهد، اما بااین‌حال، اصرار آن‌ها براین‌است‌که «نیروهای عملیات ویژه» از این بند مستثنی بوده و تا حدی آزادی عمل دارند.

«جیمز کانوی» فرمانده پیشین نیروی دریایی درخصوص مسلم بودن اعزام نیروی زمینی ملاحظه‌کارتر و محتاط‌تر اظهارنظر کرده و مدعی است که شانس توفیق جنگ هوایی که دولت به راه انداخته مثل "آب نشدن گلوله برفی در جهنم است!"



انتهای پیام./
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.