سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در طی 183 روز نخست امسال محقق شد؛

کاهش3.5 میلیارد لیتر مصرف سوخت مایع

مصرف سوخت مایع (نفت گاز و نفت کوره) در ١٨٣ روز نخست امسال به محدوده ٢٨ میلیارد لیتر نزدیک شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل،٣,٥ میلیارد لیتر کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران،  بنابر اعلام روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، از ابتدای امسال تا ٢٨ شهریور، ٢٧ میلیارد و ٧٧٨ میلیون و یکصد هزار لیتر سوخت مایع مصرف شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، نزدیک به ٣,٥ میلیارد لیتر کاهش یافته است.
 
سوخت مایع مصرفی در مدت مشابه سال پیش، ( ١٨٣ روز) ٢٤ میلیارد و ٤٣٠ میلیون و ٥٠٠ هزار لیتر اعلام شده است.
 
بر پایه این گزارش، در بازه زمانی ١٨٣ روزه نخست امسال، مصرف نفتگاز ١٨ میلیارد و ٣٣٦ میلیون و ٦٠٠ هزار لیتر و مصرف نفت کوره نیز در این مدت، ٩ میلیارد و ٤٤١ میلیون و ٥٠٠ هزار لیتر بوده است.
 
نفت گاز مصرفی ١٨٣ روز نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال پیش، پنج درصد و نفت کوره مصرفی این بازه زمانی نسبت به دوره زمانی مشابه سال پیش، ٣٣ درصد کاهش داشته است.
 
این گزارش حاکی است: از ابتدای شهریورماه تا ٢٨ روز از این ماه، بطور میانگین، روزانه ٤٥ میلیون و ٢٠٠ هزار لیتر نفت کوره و نزدیک به ١١٣ میلیون لیتر در روز نیز نفت گاز مصرف شده است.
 
مصرف نفت گاز در بازه زمانی ٢٨ روز نخست شهریور نسبت به مدت مشابه سال قبل، نزدیک به ١٢ درصد رشد و نفت کوره مصرفی در این بازه زمانی نسبت به مدت مشابه سال قبل نیز، ١٩,٦ درصد رشد داشته اند.
 
برپایه گزارش روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، میانگین مصرف روزانه نفت گاز در ٢٨ روز شهریور سال گذشته، نزدیک به ١٠١میلیون لیتر و میانگین مصرف روزانه نفت کوره نیز در بازه زمانی یادشده، ٥٦,٢ میلیون لیتر بوده است.
 
در این گزارش، میانگین مصرف روزانه نفت گاز غیر نیروگاهی از ابتدای امسال تا ٢٨ شهریورماه، ٧٤,٢ میلیون لیتر اعلام شده است، این میزان در مدت مشابه سال قبل، ٧١.٩ میلیون لیتر بوده است که از رشد ٣.٢ درصدی مصرف این فرآورده در ١٨٣ روز نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل حکایت دارد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.