سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وکیل اولیای دم "شهید خلیلی" در دادگاه:

قصاص متهم خواست عموم جامعه است/ محرز بودن قتل عمد توسط متهم

با توجه به نظریه ثانویه کمییسیون پزشکی قانونی مبنی بر اینکه ضربه وارد شده باعث مرگ شهید علی خلیلی شده است، بنابراین قتل عمد توسط متهم محرز است.

به گزارش خبرنگار حقوقی-قضایی باشگاه خبرنگاران؛ "حامد صفری" وکیل اولای دم علی خلیلی صبح امروز در دومین جلسه دادگاه شهید علی خلیلی حاضر شد و اظهار داشت: بنده دفاعیات خود را طی ۷ برگ لایحه تقدیم دادگاه کردم.  
 
وی ادامه داد: گذشت علی خلیلی جرح وارده بوده ولی قصاص از حقوق حقه اولیای دم است.  
 
صفری تصریح کرد: متهم در دفاعیات اولیه و مرجع انتظامی گفته بود که علی خلیلی به وی فحش ناموسی داده و در شعبه ۱۰۳۳ ضمن اقرار صریح به اینکه آن مرحوم قصد امر به معروف و نهی از منکر داشته، عمل خود را مقابله با اقدامات علی خلیلی عنوان کرده است.  
 
وکیل اولیای دم شهید علی خلیلی با اشاره به اینکه نوع عمل متهم در وارد کردن ضربه چاقو به گردن در تمام اقشار جامعه کشنده است و گفت ادعای مستی متهم کذب است، بنابراین با توجه به نظریه ثانویه کمیسیون پزشکی قانونی مبنی بر اینکه ضربه وارد شده باعث مرگ علی خلیلی شده، قتل عمد توسط متهم محرز است.  
 
وی ادامه داد: خوشبختانه در جلسه اول رسیدگی دادگاه با نگرشی حقوقی و پرهیز از هر حاشیه احتمالی با رسیدگی دقیق پرونده را به کمیسیون پزشکی قانون ارجاع داده و در آنجا هم با بررسی همه جانبه مدارک پزشکی آن مرحوم، نظریه ثانویه صادر شد و به ایراداتی از قبیل اینکه آلودگی به دلیل سفر کربلای شهید علی خلیلی حال وی را بد‌تر کرده نیز پاسخ داده شد.  
 
صفری خاطرنشان کرد: در نیمه شعبان سال ۹۰ مرحوم علی خلیلی در مقام اجرای امر به معروف و نهی از منکر بود که با رفتار هنجارشکن متهم روبرو شد.  
 
وی ادامه داد: اقدام صورت گرفته از سوی شهید علی خلیلی نه تنها یک تذکر لسانی بوده بلکه این عمل منطبق با موازین اسلامی صورت گرفته انجام شده و بنابر استدلالات فقهی آن مرحوم، شهید امر به معروف و نهی از منکر محسوب می‌شود.  
 
وکیل مدافع اولیای دم شهید خلیلی تصریح کرد: شهید خلیلی خود را در ابتدای جوانی در مسیر خطر قرار داد و به همه آموخت که نباید از مقابل رفتارهای هنجارشکنانه با غفلت گذشت.  
 
صفری ادامه داد: نه تنها تقاضای خانواده آن مرحوم قصاص است، بلکه با توجه به جریحه دار شدن عموم جامعه از این قضیه قصاص خواست عموم جامعه است.

قاضی خطاب به وکیل مدافع اولیای دم علی خلیلی گفت: شما در بند 5 لایحه خود اعلام آمادگی برای دریافت دیه کرده‌اید، درست است؟ که صفری پاسخ داد: در صورت صدور حکم قصاص، بله.

قاضی خطاب به وکیل مدافع اولیای دم علی خلیلی گفت: شما در بند 5 لایحه خود اعلام آمادگی برای دریافت دیه کرده‌اید، درست است؟ که صفری پاسخ داد: در صورت صدور حکم قصاص، بله.

انتهای پیام/

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930631000992#sthash.OyRq0nqq.dpuf
انتهای پیام/
برچسب ها: نظریه ، کمیسیون ، پزشکی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.