سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

اعضای شورای شهر اردبیل از پروژه‌های مشارکتی شهرداری بازدید کردند

با حضور اعضای شورای شهر اردبیل چهار پروژه مشارکتی شهرداری در شهر اردبیل بازدید شد و اعضا شورا در جریان روند اجرایی این پروژه‌ها قرار گرفتند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران،، در مراسمی که صبح امروز و با حضور همه اعضای شورای شهر اردبیل برگزار شد، در ابتدا قرار بود اعضای شورای شهر اردبیل از هفت پروژه مشارکتی شورای شهر اردبیل شامل مجتمع تجاری وکیل، پروژه پارکینگ درخشان، اداری و مسکونی روناک،‌ شهریار، مروارید، ‌تیراژه و مجتمع تجاری پزشکان بازدید کنند که به دلایل مختلف تنها بازدید از مجتمع‌های روناک، شهریار، مروارید و تیراژه به انجام رسید.

 

سبلان سبز ورشکسته با سهام مردم بساز و بفروشی می‌کند

 اعضای شورای شهر اردبیل به همراه شهردار و مدیر مشارکت‌های شهرداری از مجتمع تجاری و مسکونی شهریار که در محل سابق اتوبوسرانی اردبیل در حال اجرا است بازدید کردند که این پروژه با 10 درصد پیشرفت توسط شرکت سرمایه‌گذاری استان اردبیل سبلان سبز اجرا می‌شود و این شرکت که در ظاهر می‌خواهد خود را ورشکسته نشان داده و هیچ سودی را در سه سال اخیر به مردم پرداخت نکرده است اقدام به بساز و بفروشی می‌کند که مسئول این پروژه بدون اینکه در این زمینه پاسخی دهد همه واقعیت‌ها را انکار کرده و توضیحات را در این زمینه به زمان  دیگر موکول کرد.

پروژه مشارکتی شهریار که قرار است در مدت 36 ماه اجرایی شود شامل 560 واحد مسکونی، در چهار سایت جداگانه هر سایت چهار بلوک و مجموعه دارای 12 طبقه به همراه 96 واحد تجاری و خدماتی است که این مجموعه دارای بلوار و میدان بزرگ در وسط پروژه با خیابان‌کشی 14 متری و حتی 5 متری در دو طرف در حال اجرا است که عملیات اجرایی آن از اردیبهشت ماه به رغم کلنگ‌‌زنی شش ماه از آن در حال انجام است.

در این مجموعه که 250 نفر  کارگر و 40 نفر مهندس و مشاور فعالیت می‌کنند با  تکمیل پروژه قرار است روزانه برای 500 نفر اشتغال فراهم شود.

این پروژه را که سبلان سبز بعد از ماه‌ها تاخیر آغاز کرده قرار است سال 96 به پایان برسد و برای آن 200 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کند این در حالی است که سبلان سبز که از منظر مردم اردبیل که جمعی از آنها سهام‌داران این مجموعه هستند یک شرکت غیرسود‌ده است که در ظاهر سعی می‌کند با پرداختن به بساز و بفروشی و ساخت و ساز تنها به تامین منافع خود فکر کنند و هیچگونه سودآوری برای همشهریان به دنبال نداشته است.


در این جلسه رئیس شورای شهر اردبیل نیز با اشاره به بازدید اعضای شورای شهر از پروژه‌های مشارکتی شهرداری با همکاری کمیسیون فنی و عمرانی و جمع‌بندی نظرات مختلف اعضای شورای شهر برای پیشبرد اهداف اجرایی این طرح‌ها گفت: امیدواریم هر چه سریع‌تر مشکل صنعت این مجموعه برطرف شود تا سرمایه‌گذار بتواند از تسهیلات مناسب استفاده کند.

زکی‌الله خوشبخت رویکرد شورا و شهرداری را حمایت از سرمایه‌گذاران و جلب مشارکت‌های آنها در اجرایی شدن پروژه‌های زیربنایی اعلام کرد و گفت: امیدواریم این فرایند روند رو به رشدی را به خود بگیرد.

در این جلسه رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای شهر اردبیل به برخی نکات فنی و اجرایی اشاره کرد که مسئولان این شرکت سرمایه‌گذاری پاسخی قانع‌کننده برای آنها نداشتند.

 

تیراژه و خواب یک ساله آن

اما اعضای شورای شهر اردبیل در دومین گام از مجتمع تجاری مسکونی مروارید بازدید کردند که با 30 درصد پیشرفت در حال اجرا است که مدیر شرکت توسعه مسکن شمال غرب در این بازدید اظهار کرد: این پروژه در فضای یک هزار و 845 مترمربع در 12 طبقه در حال اجرا است که طبقه همکف آن شامل 9 باب مغازه و طبقات دیگر شامل 67 باب واحد مسکونی است که در متراژ 60، 90 و 110 مترمربع یک، ‌دو و سه خوابه اجرایی و عملیاتی می‌شود.

مهدی فتحی گفت: این پروژه شهریور سال آینده تکمیل شده و به بهره‌برداری می‌رسد که سعی شده در احداث آن از مصالح نوین و دارای استحکام مناسب استفاده شود.

اعضای شورای شهر اردبیل در گام سوم از مجتمع توریستی و تفریحی و تجاری تیراژه بازدید کردند که علیرغم گذشت یک سال از کلنگ‌زنی این پروژه عملیات اجرایی آن هنوز آغاز نشده و در مرحله خاکبرداری است که اعضای شورای شهر اردبیل به شدت در تاخیر به وجود آمده در اجرای این پروژه گلایه کرده و حتی به کنایه گفتند که این منطقه به معدن خاک تبدیل شده است.

شرکت تیراژه که قرار بود با سرعت بزرگترین مجتمع تفریحی - توریستی شمال غرب و شهر بازی سرپوشیده را اجرا کند به دلیل مشکل صنعت اراضی همچنان کار آن بطئی و کند به پیش می‌رود در حالی که پیش از این از سوی یکی از نمایندگان و مسئولان تبلیغات گسترده‌ای در سرعت عمل اجرای این پروژه و حضور این سرمایه‌گذار قوی وعده وعیدهای مختلف به مردم داده می‌شد.

 

روناک و احداث مجموعه فاخر در منطقه محروم اردبیل

اعضای شورای شهر اردبیل در چهارمین گام از بازدید از پروژه‌های مشارکتی شهرداری با بخش خصوصی از مجتمع تجاری - مسکونی روناک و برج‌های دوقلو بازدید کردند.

به گفته مدیر اجرایی این پروژه عملیات اجرایی روناک از خرداد ماه کلید خورده و در فضای 5 هزار و 300 متر‌مربع در قالب دو برج 24 طبقه در منطقه کمتر توسعه یافته اردبیل در مدت سه سال اجرا می‌شود که 45 میلیارد تومان بودجه برای احداث آن پیش‌بینی شده است.

نعمت‌اللهی گفت: بازگشت سرمایه در مدت 3.5 سال انجام می‌شود و ما سعی کردیم در اجرای این پروژه که مهر ماه سال گذشته کلنگ‌زنی رسمی آن آغاز شده و اجرای پروژه بعد از طراحی و خاکبرداری از خرداد ماه آغاز شده دارای پارکینگ اختصاصی مسکونی و تجاری خواهد بود که در صورت موافقت شهرداری این پروژه در سازه ایمن و با یک طبقه بیشتر اجرا می‌شود و رستوران مناسب همچنین تالار و دیگر مجموعه‌های خدماتی در اجرای آن پیش‌بینی شده است.

وی از شهردار اردبیل خواست تا نسبت به باند کندرو کمربندی دوم اردبیل که در نقطه مقابل اجرای این پروژه است همت کرده و در کنار خیابان‌های اطراف و میدان حریم این پروژه‌ را ساماندهی کند.

، در این بازدید نیز علیرضا سلیمانی رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای شهر اردبیل سئوالاتی را از مجریان این پروژه داشت که به دلیل پاسخگو نبودن آنها با عصبانیت محل احداث پروژه را ترک کرد.

انتهای پیام/م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.