سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سفیر ژاپن

نجات دریاچه ارومیه یک شبه اتفاق نمی افتد

سفیر ژاپن در جمهوری اسلامی ایران گفت: نجات دریاچه ارومیه نیاز به زمان دارد و یک شبه اتفاق نمی افتد.

به گزارش خبرنگار محیط زیست باشگاه خبرنگاران ،کوجی هاندا' سفیر ژاپن در جمهوری اسلامی ایران در دیدار با 'قربانعلی سعادت' استاندار آذربایجان غربی و مدیران کل سه دستگاه محیط زیست، آب منطقه ای و جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در ارومیه افزود: هم اکنون طرح کشاورزی پایدار با همکاری دولت ژاپن، سازمان ملل و دولت ایران در حال اجراست و خوشحال هستیم که این طرح با موفقیت در آذربایجان غربی نیز اجرا می شود.

وی اظهار کرد: سابقه این طرح مربوط به مذاکرات آقای آبه با آقای روحانی است که مربوط به یک سال گذشته است.

هاندا ادامه داد: تلاشهای u.n.d.p در راستای احیای دریاچه ارومیه نیز جای تشکر دارد و این بخش نیز حمایتهای وی‍ژه ای نسبت به احیای دریاچه ارومیه داشته است.

وی ادامه داد: ایران و ژاپن به غیر از همکاری های چند جانبه با یکدیگر در زمینه احیای دریاچه ارومیه، یک همکاری دو جانبه نیز از طرف موسسه جایکای ژاپن با آذربایجان غربی در خصوص احیای دریاچه ارومیه دارد.

سفیر ژاپن افزود: جایکا سمینارهای متعددی در این زمینه برگزار کرده و متخصصان حوزه آب خود را به این منطقه اعزام کرده است.

وی ادامه داد: انتظار می رود تا جایکا با مذاکراتی که با ستاد احیای دریاچه ارومیه دارد به یک اولویت بندی در باره 24 اولویت در احیای دریاچه ارومیه برسد تا همکاریها و کمکهای جایکا در این زمینه بیشتر تبیین و تعریف شوند.

وی در زمینه مناطق گردشگری آذربایجان غربی هم گفت: این استان دارای ظرفیتهای عظیم گردشگری است و این ظرفیتها می توانند به عنوان یک سرمایه بزرگ اقتصادی مورد بهره برداری قرار گیرند.

سفیر ژاپن روز گذشته وارد آذربایجان غربی شد و از منطقه آزاد تجاری ماکو و مجموعه تاریخی قره کلیسای چالدران بازدید کرد.

گفتنی است:نشست سفیر ژاپن در ایران با استاندار و مسوولان آذربایجان غربی در چهارچوب مذاکرات دکتر حسن روحانی رییس جمهوری کشورمان و شینزوآبه نخست وزیر ژاپن در یک سال گذشته و در راستای توسعه همکاری های زیست محیطی انجام شد.

شایان ذکر است :بازدید از پارک ملی دریاچه ارومیه و روستاهای طرح کشاورزی پایدار از برنامه های امروز سفیر ژاپن و معاون هماهنگ کننده مقیم دفتر برنامه توسعه سازمان ملل در سفر به آذربایجان غربی است.

انتهای پیام/
برچسب ها: ارومیه ، دریاچه ، ژاپن ، جایکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.