سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ذوالفقاری: سقف استعدادهای ما در تیراندازی همین قدر است

مربی سابق تیم ملی تفنگ‌ بانوان در خصوص نتایج بدست آمده تیراندازی در اینچئون گفت: در این دوره در تپانچه 10 متر تنها 12 امتیاز نسبت به 4 سال گذشته پیشرفت داشتیم که برای ما این امتیاز قابل قبول نیست.

ذوالفقاری در گفتگو‌ با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: ما در رشته تیراندازی شاخص ارزیابیمان‌ برای سنجش پیشرفتیمان‌ بازی‌های آسیایی گذشته است که باید نتایج‌ بدست آمده امسال را با چهار سال گذشته مقایسه کنیم تا میزان پیشرفت را ببینیم‌.
 
وی ادامه داد: ما زمانی که کارمان در بازی‌های آسیایی دور گذشته تمام شد از آن موقع به بعد تا الان چهار سال فرصت داشتیم تا خودمان را برای این دوره از بازی‌ را مثل کشور‌های دیگر آماده کنیم اما ما در این دوره دیدیم که در مدال آوری کشور‌ها جا به جایی صورت گرفته و چین که همیشه در تیراندازی‌ پیشتاز بود تنها در تپانچه بادی با عنوان اولی کسب کرد و قزاقستان جای این کشور را در تپانچه آقایان گرفته است اما این جا به جایی و پیشرفت برای تیراندازان ما صورت نگرفته است.
 
وی اظهار کرد: در دوره قبل  سال 2010 گوانگ ژو در تپانچه بانوان رکورد تیمی 114 بوده و الان 116 امتیاز گرفته‌‌اند که تنها دو امتیاز نسبت به چهار سال گذشته بالاتر زده‌اند که به نسبت نیاز ما برای گرفتن مدال و جایگاه مناسب این دو امتیاز کافی نیست.
 
وی به رشته تپانچه اشاره کرد و گفت: مربی تپانچه گفته بود که ما صد در صد مدال می‌گیریم اما امروز دیدیم که ما با این امتیازاتی که بدست آوردیم نمی‌توانیم بیشتر از این  امتیاز کسب کنیم و باید قبول کنیم که سقف توانایی ما در تیراندازی همین است.
 
 وی اشاره کرد: ما از تیراندازان تپانچه انتظار داشتیم جایگاه پنجم و ششمی کسب کند نه در جایگاه دهمی قرار گیرد .
 
وی بیان کرد: برخورداری در مسابقاتی قبل از این شرکت می‌کرد امتیازش به 80 می‌رسید اما الان دیدیم که سقف امتیازاتش 70 بود و نتوانست تمام توانایی خود را در آسیا به نمایش بگذارد.
 
ذوالفقاری افزود: نتیجه نگرفتن تیراندازان ما در آسیا چند دلیل دارد تیراندازان ما مثل برخورداری و احمدی مدت زیادی است که در این رشته فعالیت دارند و چند سالی است که در حال تمرین هستند و تیراندازانی با استعدادی‌اند اما باید قبل کنیم که سقف استعداد‌هایشان همین است و اگر قرار بود کاری از  پیش ببرند در این چند سال برده بودند.
 
مربی سابق تیم ملی تفنگ ادامه داد: پیشرفت در تیراندازی گسترده کردن دامنه برگزاری مسابقات کشف استعداد افراد و همچنین سرمایه گذاری روی افراد کوچکتر است.
 
وی بیان کرد: تیراندازان هیچ کدام تمرینات درست نداشته و همه بر اثر تمرینات خودشان را به این سطح رساندند، و من که دیگر‌ای که در تیراندازی وجود ندارد الگو‌سازی است ما باید الگو خاصی داشته باشیم تا بتوانیم خودمان به کشورهایی برای این رشته مدال‌آور این رشته مثل چین برسانیم.
 
ذوالفقاری تصریح کرد: در تپانچه بادی (سلاح جنگی) محدودیت فشنگ داشتیم به همین دلیل و مربیان نمی‌توانستند تمرینات خوبی پوشش دهند اما در سلاح بادی مشکل خاصی وجود نداشت و تمام سلاح و امکانات فراهم بود.
 
ذوالفقاری در پایان خاطرنشان کرد: بانوان تیرانداز ما در رشته تفنگ که از روز اولی که تاسیس شهر برای ما مدال آور افتخار آور بودند تنها شانس ما در تیراندازی هستند و با توجه به قوانین جدیدی که در تیراندازی به وجود آمده است شانس زیادی برای مدال آوری خواهیم داشت و احتمال دارد در تفنگ سه  وضعیت نیز  مدال  کسب کنیم.
 
انتهای پیام/

برچسب ها: مربی ، سابق ، تیم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.