سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با تشکیل کارگروه‌ها و کمیته‌های سیاسی؛‌

شمارش معکوس "جامعتین" برای پیروزی در انتخابات آینده آغاز شد/ "وحدت" شاخص اصلی اصولگرایان

تمامی گروه‌ها و احزاب سیاسی کشور با آغاز فعالیت درون تشکیلاتی خود و نشست با روحانیون و تشکل‌های مربوطه درصدد رسیدن به اجماعی بزرگ و تاریخی برای انتخابات آینده کشور هستند تا از این طریق برای بار دیگر به پیروزی قاطع خود در عرصه سیاسی کشور دست پیدا کنند.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، انتخابات در ایران که به طور میانگین هر دو سال در کشور برگزار می‌شود نیازمند فعالیت نهادهای مدنی از جمله روحانیون، احزاب، گروه‌ها و تشکل‌های سیاسی کشور است تا این نهادها از این طریق بتوانند رساله خود را به منظور برگزاری انتخاباتی آزاد انجام دهند.

نقش روحانیت در انجام فعالیت‌های سیاسی کشور از سالها پیش از پیروزی انقلاب اسلامی و از زمان مشروطه بر هیچ کسی پوشیده نیست و همانطور که به وضوح مشاهده می‌شود، بعد از انقلاب اسلامی این فعالیت‌ها رنگ و بویی دیگر به خود گرفته و روحانیون برای حفظ و ارتقای فعالیت‌‌های انقلابی از هیچ تلاشی از خود دریغ نکردند.

"جامعه روحانیت مبارز تهران" و "جامعه مدرسین حوزه علیمه قم" متشکل از روحانیونی که در طول انقلاب و هشت سال جنگ و دوران پس از آن با صدور بیانیه‌های مختلف با دعوت مردم و گروه‌های سیاسی فعال در کشور به وحدت، رساله خود را به منصه ظهور رسانده و قطعا از این پس هم خواهند رساند.

در آخرین انتخابات برگزار شده در کشور،  اصولگرایان آنطور که باید از نتیجه حاصله رضایت نداشتند و به فکر چاره برای انتخابات بعدی افتادند تا اینبار دیگر بازنده میدان به این شکل نباشند و این در حالی است که جریان رقیب یعنی اصلاح‌طلبان از روزهای آغازین پس از پیروزی دکتر روحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری به تلاش برای رسیدن و ارتقای وحدت به دست آمده میان خود پرداختند.

اما با توجه به نتایج حاصله و مشاهدات عینی از سوی این جریان کهنه‌کار نسبت به تلاش اصلاح‌طلبان برای اخذ کرسی‌های خبرگان و مجلس شورای اسلامی به نفع خود، این جریان بیش از پیش به ضرورت حفظ وحدت در میان خود پی برد و به این نتیجه رسید که در صورت داشتن وحدت و یکپارچگی قادر به کسب اکثریت آرا در هر انتخاباتی هستند.

اما در این میان، با توجه به تجارب گذشته و به ویژه انتخابات یازدهم ریاست‌جمهوری، اصولگرایان در انجام فعالیت‌های سیاسی خود بیش ار هر مسئله‌ای بر اتکا به وحدت میان خود با جامعتین تاکید دارند به همین منظور جامعه روحاینت مبارز تهران و جامعه مدرسین حوزه علیمه قم با احساس نیاز به چنین ضرورتی با گعده‌نشینی، تشکیل نشست‌ها و جلسات مختلف با احزاب و گروه‌های سیاسی کشور در تلاش برای رسیدن به اجماع و وحدتی بزرگ هستند و تا جاییکه این دو طیف روحانی علی‌رغم نداشتن کمیته‌های سیاسی در درون خود، اقدام به فعال‌سازی و حتی تشکیل کمیته‌هایی اینچنینی کردند.

جامعه روحانیت مبارز تهران

جلسه جامعه روحانیت مبارز در بیست و ششمین روز شهریور ماه به ریاست "آیت‎الله محمدعلی موحدی کرمانی"، با بررسی موضوعات فرهنگی و علمایی و مسایل روز برگزار شد و گویا در این جلسه مقرر شد که جامعه روحانیت مبارز برای وحدت اصولگرایان تلاش و به دنبال وحدت هرچه بیشتر در میان اصولگرایان باشد.

"غلامرضا مصباحی‌مقدم" سخنگوی جامعه روحانیت مبارز صبح روز دوشنبه در آخرین روز شهریور ماه در نشست با اصحاب رسانه از تشکیل «کمیته سیاسی» جامعه متبوعش خبر داد.

براساس اخبار منتشره این کمیته نفش انتخاباتی دارد و مقرر شده که فعالیت مربوط به انتخابات آینده در سال 94 را سیاستگذاری و هدایت کند به همین منظور این کمیته دو کارگروه با تصویب اعضا تشکیل داد که یکی از این کارگروه‌ها مربوط به هدایت انتخابات میان‌ دوره مجلس خبرگان رهبری است که باید برهیمن اساس میان جامعتین هماهنگی کامل برقرار کند.

اهمیت انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی بر هیچ کسی پوشیده نیست و رقابت دو جریان سیاسی کشور برای اخذ کرسی‌های مجلس از زمان بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری آغاز شده و به همین منظور جامعه روحانیت مبارز تهران، کارگروه دومی را با عنوان کمیته سیاسی مربوط به پیگیری انتخابات مجلس دهم تشکیل داده تا بتواند از این طریق با ساماندهی فعالیت‌های خود با گروه‌ها، احزاب و به ویژه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به اهداف خود برسند.

جامعه مدرسین حوزه علیمه قم

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیگر تشکل تاثیرگذار در طی دو هفته به ریاست "آیت‌الله یزدی" و با حضور اکثر اعضا با دعوت از "شمخانی" رئیس شورای عالی امنیت ملی و "حجت‌الاسلام والمسلمین محمود علوی" وزیر اطلاعات در باب موضوعات مختلفی همچون آخرین وضعیت منطقه و گروهک تروریستی داعش و مذاکرات هسته‌ای تشکیل جلسه داده است.

اما آنچه در این میان حایز اهمیت است اینکه از این نشست‌ها اخبار خاصی به بیرون درز پیدا نمی‌کند و گویا موضوع انتخابات یکی دیگر از محورهای مورد بحث در این جلسات است.

بر اساس این گزارش، مقرر شده که برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در آینده نشست‌هایی میان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و جامعه روحانیت مبارز تهران برگزار شود.

تمامی گروه‌ها و احزاب سیاسی کشور با آغاز فعالیت درون تشکیلاتی خود و نشست با روحانیون و تشکل‌های مربوطه درصدد رسیدن به اجماعی بزرگ و تاریخی برای انتخابات آینده کشور هستند تا از این طریق برای بار دیگر به پیروزی قاطع خود در عرصه سیاسی کشور دست پیدا کنند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.