سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بر اساس تحقیقات

تیراندازی به سمت سیاه پوستان آمریکایی و قتل آن‌ها 2 برابر سفید پوستان این کشور است

بر اساس یک تحقیق جدید که در دانشگاه کلمبیا در نیویورک صورت گرفت احتمال تیراندازی به سیاه پوستان و مرگ آنها در خشونت مسلحانه دو برابر سفید پوستان است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از بر اساس یک تحقیق جدید که در آن از داده‌های ۱۱ ساله دولت امریکا استفاده شده، احتمال تیراندازی به سیاه پوستان و مرگ آنها در خشونت مسلحانه دو برابر سفید پوستان است.

محققان دانشگاه کلمبیا در نیویورک با استفاده از داده‌های مراکز کنترل و پیشگیری بیماری امریکا (CDC) متوجه شدند که میزان مرگ‌های مربوط به اسلحه بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۰ برای سفید پوستان امریکا ۹.۰۵ در هر ۱۰۰ هزار و برای سیاه پوستان ۱۸.۵۱ در هر ۱۰۰ هزار نفر بوده است.

میزان کلی تلفات ناشی از اسلحه گرم در این کشور که روز پنج شنبه در مجله BMJ Open منتشر شد، ۱۰.۲۱ در هر ۱۰۰ هزار نفر امریکایی می‌باشد.

محققان با استفاده از داده‌های سامانه‌ی آمار گزارش و پرسش صدمات CDC تمامی مرگ‌های ثبت شده بر اثر سلاح در سراسر امریکا، از جمله قتل، خودکشی و تیراندازی تصادفی که بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۰ به وقوع پیوسته بودند را بررسی کردند.

به گفته این محققان، خشونت "شایع" مسلحانه در امریکا نشان دهنده یک "معضل بهداشتی فزاینده بلند مدت و اساسی" است. محاسبات آنها نشان داد در صورتی که روند کنونی ادامه یابد، انتظار می‌رود ۳۳۶ هزار و ۷۷۸ امریکایی جان خود را بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۲۰ از دست بدهند.

تحقیق درباره این ۱۱ سال نشان داد دست کم ۳۳۵ هزار و ۶۰۹ نفر در خشونت‌های مسلحانه در امریکا کشته شده‌اند. با این وجود محققان گفتند داده‌های CDC تلفات خشونت را کمتر از میزان واقعی آن اعلام کرده اند.

واشنگتن، پایتخت امریکا با نرخ ۲۱.۷۱ در هر ۱۰۰ هزار نفر بالاترین میزان مرگ بر اثر خشونت مسلحانه را به خود اختصاص داده است و هاوایی با ۳.۰۲ در هر ۱۰۰ هزار نفر پایین‌ترین میزان مرگ را در اختیار دارد.

بنا بر اعلام آزمایشگاه جرم شناسی دانشگاه شیکاگو و CDC میانگین مرگ و جراحت در اثر خشونت مسلحانه در امریکا به ترتیب ۸۷ و ۱۸۳ نفر در هر روز است که معادل با ۳۰ هزار فقره مرگ در سال می‌باشد.

بررسی آزمایشگاه جرم شناسی هزینه سالانه خشونت مسلحانه برای جامعه امریکایی را ۱۰۰ میلیارد دلار تخمین زده است.

روزنامه USA TODAY در یک تحقیق در سال ۲۰۱۳ اعلام کرد حدود ۳۰ قتل عام سالانه در سراسر کشور به وقوع می‌پیوندد. تعریف اف بی آی از قتل عام عبارت است از کشته شدن ۴ نفر یا بیشتر در طول حادثه‌ای که در آن فاصله‌ای بین قتل‌ها وجود ندارد.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.