سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح شد

طلایی:انتخاب مستقیم شهردار هنگام انتخابات شوراها عملی خواهد بود/ دوستی: اگر قرار بر انتخاب شهردار توسط مردم است پس شورا چه کاره است؟

نائب رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: انتخاب مستقیم شهردار در هنگام انتخابات شوراها با ارائه نام شهردار از سوی کاندیدا‌های شورا عملی خواهد بود.

مرتضی طلایی نائب رئیس شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در خصوص لایحه اخیر وزارت کشور مبنی بر انتخاب مستقیم شهردار از سوی مردم گفت: عملی کردن این موضوع، مستلزم پاسخ به این سوال است که نواقص انتخاب شهردار توسط شورا چیست؟ضمن اینکه انتخاب غیر مستقیم شهردار به معنای عدم تمایل شورا جهت مداخله مردم در انتخاب شهردار نیست چرا که هم اکنون شهردار توسط نمایندگان مردم و شورا انتخاب می شود.

وی با تاکید بر اینکه انتخاب شهردار یک امر تخصصی و نیازمند بررسی کارشناسی است، افزود: البته در انتخاب مستقیم شهردار می توان یک مدل دیگر را ارائه داد و آن اینکه کاندیدای شوراهای مراکز استانها و کلانشهرها هنگام انتخابات به همراه لیست منتخب گروه خود نام شهردار مورد نظر خود را ارائه دهند.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان کرد: اجرایی کردن این طرح ضمن تحقق انتخاب مستقیم شهردار توسط مردم امکان هم راستایی فعالیت‌های شورا و شهرداری را فراهم آورده و سبب انتظام بیشتر میان این دو نهاد می شود.

اسماعیل دوستی عضو اصلاح‌طلب کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران نیز درا ین خصوص با تأکید بر اینکه شخصاً با انتخاب مستقیم شهردار توسط مردم مخالفم اظهار داشت: متأسفانه از زمان طرح این موضوع اظهاراتی در خصوص مقایسه انتخاب شهردار و رئیس جمهور صورت پذیرفت درحالی که باید توجه داشت انتخاب شهردار با رئیس جمهور متفاوت است چرا که امکان معرفی کاندیدای ریاست جمهوری از طریق رسانه‌های خبری که مهمترین آن صدا و سیماست وجود دارد درحالی که این امکان با توجه به تعدد شهرها و کاندیدهای شهرداری امکان پذیر نیست.

وی با بیان اینکه انتخاب شهردار یک اقدام تخصصی است، افزود: باید از طراحان این موضوع پرسید پس تشکیل شورا بر چه مبنایی بوده و شورا چه کاره است؟

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با عنوان اینکه موضوع هم اکنون در قالب طرح بوده و به تصویب مجلس شورای اسلامی نرسیده است، خاطر نشان کرد: حتماً شورا جهت عدم اجرایی شدن آن مذاکراتی را با دولت خواهد داشت.

انتهای پیام/
برچسب ها: شهردار ، توسط ، نمایندگان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.