سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آمریکا و بان کی مون به "اشرف غنی احمدزی" تبريک گفتند

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا و دبیر کل سازمان ملل انتخاب "اشرف غنی احمدزی"را به عنوان رئیس جمهور جدید افغانستان به وی تبریک گفت.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شین هوا،  آمریکا روز یکشنبه انتخاب "اشرف غنی احمدزی" را به عنوان رئیس جمهور جدید افغانستان به وی تبریک گفت و متعهد شد از برنامه های دولت جدید افغانستان برای اصلاحات در این کشور حمایت کند.

جنیفر ساکی سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد :" ما به اشرف غنی رئیس جمهور منتخب افغانستان تبریک می گوییم. ما مشتاقانه در انتظار همکاری نزدیک با وی و عبدالله عبدالله هستیم."

از سوی دیگر "بان‌کی‌مون" دبیر کل سازمان ملل در بیانیه‌ی توافق سیاسی در افغانستان برای تشکیل دولت وحدت ملی را به دو نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور تبریک گفت.

در این بیانیه آمده است: "من به دکتر اشرف غنی احمد زی به عنوان رئیس‌جمهور منتخب افغانستان تبریک می‌گویم. توافق بین نامزدها برای تشکیل یک دولت وحدت ملی و اعلامیه کمیسیون مستقل انتخابات در مورد رئیس‌جمهور منتخب، راه را برای آینده‌ای باثبات‌تر و شکوفاتر برای این کشور، همواره می‌کند."

وی افزود: "من به رئیس‌جمهور منتخب، دکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرایی و تمام دیگر بازیگران سیاسی توصیه می‌کنم به سرعت دولت وحدت ملی را تشکیل دهند."


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.