سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دیدار ظریف با معاون دبيركل در امور كار و امداد سازمان ملل

معاون دبير كل در امور امداد و كار سازمان ملل امروز در محل اقامت وزير امور خارجه كشورمان با محمدجواد ظريف ديدار كرد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛معاون دبير كل در امور امداد و كار سازمان ملل امروز در محل اقامت وزير امور خارجه كشورمان با دكتر ظريف ديدار كرد.

پير كرينبويل Piere Krahenbuhl در اين ملاقات فعاليت هاي آژانس كار و امداد را تشريح كرد و ضمن اعلام اينكه با توجه به جنگ اخير غزه شرايط فعاليت اين آژانس براي كمك به فلسطينيان غزه بيش از گذشته متمركز شده است افزود: آمار آواگان و ميزان بيكاري و وضعيت نابسامان دانش آموزان فاقد مدرسه شرايط را بسيار سخت تر از گذشته كرده است.

معاون دبير كل ،ارسال كمك هاي بيشتر از سوي كشورها و نهادهاي داوطلب امداد رساني را براي كمك به بهبود شرايط مهم دانست و تسهيل شرايط سياسي و ارائه دسترسي ها براي تسريع در كمك رساني را بسيار موثر دانست.

ظريف وزير امور خارجه كشورمان در اين ملاقات اقدامات جمهوري اسلامي ايران طي جنگ اخير غزه را تشريح كرد و بويژه فعال شدن كميته فلسطين جنبش عدم تعهد و هماهنگي و همكاري هرچه بيشتر اعضا براي موضوع بازسازي را نيز از آن جمله برشمرد.

ظريف در اين ديدار لزوم تسريع در تامين نيازهاي اساسي مردم غزه و تسهيل شرايط و راههاي امدادرساني را مورد تاكيد قرار داد و با اشاره به طولاني بودن امور اجرايي روند كمك رساني كشورها به فلسطينيان ساكن غزه، سرعت عمل و سهولت در ارسال كمك ها را يك قدم اساسي در كمك به بهبود شرايط غزه دانست.

وی در اين ديدار با اعلام مواضع صريح سياسي ايران در خصوص مساله فلسطين خاطرنشان کرد:جمهوري اسلامي ايران تقويت وحدت گروههاي مختلف فلسطيني را براي حل مشكلات بسيار مهم و موثر مي داند و معتقديم همبستگي و وحدت هرچه بيشتر ميان فلسطينيان مانع از تحميل شرايط و زياده طلبي هاي رژيم صهيونيستي خواهد شد.

ظریف در اين ديدار تداوم همكاري و تماس ايران با آژانس امداد و كار ملل متحد را براي كمك به مردم غزه مورد تاكيد قرار داد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.