سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

امکانپذیر بودن کنترل زمان آبیاری در روش قطره ای

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: امکان کنترل دقیق زمان و مقدار آبیاری بزرگترین مزیت روش قطره ای نسبت به سایر روش های آبیاری است.

کامران یوسفی راد  در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز افزود: در آبیاری قطره ای تعداد خروجی هایی که آب را در سطح مزرعه پخش می کنند بسیار زیاد است، بنابراین امکان پخش یکنواخت آب در سطح مزرعه زیادتر است.

وی تصریح کرد: حجم کوچک خاک خیس شده در آبیاری قطره ای در مقایسه با سایر روش های آبیاری از یک طرف مفید و از طرف دیگر مضر است.

یوسفی راد ادامه داد: از مزاياى آبيارى قطره‌اى اين است که به دليل برقرار شدن توازن بين تبخير-تعرق و مقدار آبيارى از هدر رفتن آب به ‌صورت روانآب سطحى يا نفوذ عمقى جلوگيرى شده و چون فقط محدوده کوچکى از خاک آبيارى مى‌شود از رشد علف‌هاى هرز در نقاطى که آبيارى نمى‌شود جلوگيرى به عمل مى‌آيد.

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی یادآور شد: در سيستم آبيارى قطره‌اى آب در نزديکى منطقه توسعه ريشه‌ها به زمين داده مى‌شود تا مساحت کوچکى از سطح خاک خيس شود.

وی اظهار داشت: در آبیاری قطره ای، آب قبل از وارد شدن به سیستم از صافی های مخصوص گذشته و تصفیه می شود.

یوسفی راد تاکید کرد: مهم ترين تفاوت آبيارى قطره‌اى با ساير روش‌هاى آبيارى در اين است که بين تبخير- تعرق و مقدار آبى که به زمين داده مى‌شود در يک دوره محدود ۲۴ تا ۷۲ ساعته توازن برقرار است.
 
انتهای پیام/ش/ن
برچسب ها: تبریز ، آبیاری ، قطره ، کنترل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.