سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

المنار:

تشکيل دولت فن سالار از مهم‌ترين بندهای توافق در یمن است

شبکه المنار گزارش داد تشکیل دولت فن سالار و نه دولت سهم خواه از مهم ترین بندهای توافق بین حوثی ها و دولت یمن است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  شبکه المنار، ریاست جمهوری یمن با اعتراضات و ملاحضات جنبش انصار الله وابسته به گروه الحوثی موافقت کرده است و تشکیل دولت فن سالار و نه دولت سهم خواه از مهم ترین بندهای توافق بین حوثی ها و دولت یمن است. 

شبکه تلویزیونی المنار از "خلیل العمری" خبرنگار این شبکه در صنعا پرسید پس از این همه نبردها در صنعا پایتخت یمن طی دیروز و روزهای گذشته گزارشهایی از دستیابی به توافقی منتشر می شود این خبرها تا چه حدی صحت دارد و از خبرهای میدانی جدید چه خبر ؟
خبرنگار ایتنش شبکه پاسخ داد: توافق عملا حاصل شده است . پیش نویس این توافق در سفر "جمال بن عمر" فرستاده سازمان ملل متحد به صعده توافق تهیه شده و فقط امضای آن مانده و قرار است هیئتی از صعده به صنعا بیاید تا این توافق را امضا کند. ترتیبات برای امضای این توافق ادامه دارد. 

العمری گفت : جنبش انصار الله اعلام کرده است اعتراضاتی که درباره این توافق به ریاست جمهوری یمن فرستاده با موافقت ریاست جمهوری روبرو شده است. شب گذشته از نظر درگیری‌ها شب بسیار سختی بود. جنبش انصار الله کنترل خود را بر مواضع نظامی نزدیک تلویزیون یمن ، ورزشگاه ، سالن بزرگ نزدیک این ورزشگاه ، شهرک خضرا و خیابان ستین از ابتدای پل مشاع تا تقاطع عمران و مقر گردان وابسته به تیپ چهارم زرهی کامل کرد.

خبرنگار المنار افزود نیروهای پلیس نظامی با موافقت حوثی ها در اطراف ساختمان تلویزیون مستقر شدند و این جنبش سربازان گردان وابسته به تیپ چهارم را آزاد کرد.

حملات دیشب به لشکر چهارم زرهی متمرکز بود. این لشکر بر  اساس مصوبه ریاست جمهوری منحل شده بود اما این تصمیم به اجرا گذاشته نشده شد.

العمری درباره مهمترین بندهای این توافق گفت : تشکیل دولت فن سالار و نه دولت سهم خواهی از بندهای این توافق است. دولت فن سالار به معنای آن است که وزیران تحت تأثیر طرفهای حزبی نخواهند بود . درباره حامل های انرژی نیز قیمت کاهش خواهد یافت. پس از آنکه دولت فن سالار تشکیل شود این دولت از طریق یک کمیته اقتصادی متخصص موضوع بازگشت قیمتها را به قیمتهای قبلی  بررسی خواهد کرد و کسری بودجه ناشی از بازگشت قیمتها از طریق پولهای هنگفتی که به مراکز قدرت پرداخت می شود و همچنین از طریق خشکاندن منابع فساد مالی  و از طریق گمرکات و مالیات تأمین خواهد شد.

العمری گفت : جدول زمانی برای اجرای نتایج گفتگوی ملی تعیین خواهد شد و شراکت ملی کامل در نهادها تحقق خواهد یافت.

انتهای پیام/
برچسب ها: تشکیل ، دولت ، فنسالار ، مهم ، بند ، توافق ، یمن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.