سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اروميه/مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی؛

احداث آب انبار در جزیره اشک ارومیه

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: آب انبار در جزیره اشک دریاچه ارومیه برای تامین آب مورد نیاز حیات وحش احداث می‌شود

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛حسن عباس‌نژاد پیش از ظهر امروز در بازدید از پروژه‌های جزایر دریاچه ارومیه اظهار داشت: این آب انبار با ظرفیت 40 هزار لیتری در راستای تامین آب مورد نیاز حیات وحش جزایر دریاچه ارومیه در حال احداث است و اوایل بهمن ماه جاری به بهره‌برداری می‌رسد.
وی با بیان اینکه احداث این آب انبار برای جبران کمبود آب است افزود: جزیره اشک یکی از جزایر پارک ملی و حیات وحش دریاچه ارومیه است که دارای مساحت بیش از یک‌هزار هکتار و محل زیست انواع مختلفی از گونه‌های پستانداران و پرندگان از جمله گوزن زرد ایرانی، تنجه، آنقوت، کاکایی و مرغ‌ آتشی است از این رو تامین آب برای نجات حیات وحش ضروری بود.
عباس‌نژاد ادامه داد: بر اساس گزارش‌ها و بررسی‌های کارشناسان در پارک ملی دریاچه ارومیه چندین چشمه در سواحل جزایر در بستر دریاچه ارومیه وجود دارد که در زمان حاضر به دلیل خشکسالی و کم‌بارانی فصول خشک شده و حیات وحش را با خطر جدی مواجه کرده‌اند.
این مسئول با اشاره به چگونگی تامین این آب گفت: آب این آب انبار از طریق نزولات جوی و جمع‌آوری آنها تامین می‌شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی در ادامه اجرای پروژه‌های احیای دریاچه ارومیه را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد:
لایروبی رودخانه‌ها، بهینه کردن مصرف آب کشاورزی، مطالعه و اجرای بارورسازی ابرها، مطالعه و احداث شبکه آبیاری و زهکشی از جمله این پروژه‌های 24گانه است که در جلسات مدیریت اجرایی حوضه آبخیز دریاچه ارومیه به ریاست معاون رئیس جمهور تصویب شده و در این راستا دستگاه‌های اجرایی مربوط برخی اقدامات را از محل اعتبارات سازمانی خود آغاز کرده‌اند.
عباس‌نژاد اضافه کرد: برای مطالعه و اجرای این پروژه‌ها بیش از یک‌هزار میلیارد تومان اعتبار لازم است و در صورت اختصاص این اعتبار، پروژه‌ها بدون وقفه عملیاتی می‌شوند.
دریاچه ارومیه به عنوان بزرگترین تالاب دایمی دارای 102 جزیره بزرگ و کوچک است ولی به دلیل خشکسالی و کمبود آب در حال حاضر با کم‌آبی شدید و وضعیت بحرانی مواجه است./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.