سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سنندج/

کاهش 37 درصدی پرداخت هزینه‌های دارو درمان از جیب بیماران

معاون فنی مدیرکل امور بیمارستان‌ها و تعالی خدمات بالینی وزارت بهداشت گفت: با اجرای طرح تحول نظام سلامت، 37 درصد پرداخت هزینه‌های دارو و درمان از جیب بیماران کاهش یافته است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگارانعلی ماهر در جریان بازدید از روند اجرای این طرح در بیمارستان شهید بهشتی قروه اظهار داشت: هدف از این بازدیدها، بررسی میزان پیشرفت برنامه‌های طرح تحول نظام سلامت در زمینه‌های کاهش پرداخت هزینه‌های دارو و درمان، طرح ماندگاری پزشکان در مناطق محروم، ارتقاء کیفیت ویزیت و خدمات هتلینگ و نیز ترویج زایمان طبیعی است.

به گفته این مسئول، استان کردستان سومین استان کشور است که روند اجرای طرح تحول نظام سلامت در آن از نزدیک مورد بررسی قرار گرفته است و همه مدیران و تیم‌های مرتبط با بسته‌های طرح تحول از بخش مختلف بیمارستانی در این استان بازدید کردند.

ماهر در زمینه کاهش هزینه‌های درمان از جیب بیماران تصریح کرد: در این طرح برنامه‌ای که مصوب شده است که 10 درصد هزینه‌ها برای بیماران عادی و 5 درصد از بیمارانی است که از طریق سیستم ارجاع و زیرپوشش بیمه روستایی به مراکز درمانی معرفی می‌شوند، اخذ می‌شود و بقیه هزینه‌ها را دولت پرداخت می‌کند.

وی در پایان تصریح کرد: با بررسی به عمل آمده، استان کردستان در این زمینه عملکرد بسیار مطلوبی داشته است.

انتهای پیام/م
برچسب ها: قروه ، دارو ، درمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.