سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیمارستان مدینه منوره در خدمت زائرین ایرانی حرم شریف نبوی

رییس مرکز حج و پزشکی جمعیت هلال احمر گفت : بیمارستان مدینه با تمام امکانات در بخش های مختلف درمانی به صورت 24 ساعته آماده ی خدمت رسانی به زائران است .

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ،  سید علی مرعشی رییس مرکز پزشکی حج و زیارت، با اشاره به ایجاد بیمارستان جدید مرکز پزشکی در مدینه منوره ، گفت :  با توجه به طرح گسترش حرم شریف نبوی، بیمارستان سابق مرکز در طرح مذکور قرار داشت که مجبور به جایجایی ساختمان شدیم و با توجه به استانداردهای کشور سعودی و نبود ساختمان های بیمارستانی مناسب، با تلاش پرسنل بیمارستان مدینه موفق شدیم در کوتاه ترین زمان ممکن و با و جود محدودیت های فراوان بیمارستانی ایده ال و در خور شان زائرین ایرانی در مدینه منوره ایجاد کنیم.  که بر اساس بازدیدهای به عمل آمده کلیه استانداردهای کشور میزبان چه به لحاظ ایمنی و چه به لحاظ بهداشتی و درمانی در این بیمارستان رعایت شده است.

وی در ادامه افزود : در بازدید انجام شده توسط نماینده محترم ولی فقیه ایشان رضایت کاملی از نحوه خدمت رسانی در این بیمارستان را داشتند و در جلسات ستاد مدینه منوره نیز رییس محترم سازمان حج و زیارت، این بیمارستان را افتخاری برای ایران اسلامی بیان نمودند، هم اکنون این بیمارستان با بخش های ccu، اورژانس، امداد وانتقال؛ اعزام ، داروخانه؛ رادیو لوژی، آزمایشگاه؛ سونوگرافی و اکو؛ سلامت کاروان و درمانگاههای تخصصی چشم پزشکی، داخلی، قلب، اعصاب و روان، مغز واعصاب، زنان و مامایی به صورت 24 ساعته در خدمت زائرین محترم ایرانی است.



ساعات كاری مراكز درمانی ایران در مكه افزایش می‌یابد

مدیر بیمارستان ایران در مكه مكرمه با اشاره به افزایش تعداد زائران ایرانی طی روزهای آینده در این شهر گفت: ساعات كاری بیمارستان و مراكز درمانی ایران در مكه افزایش پیدا می‌كند. ساعات كاری مراكز درمانی ایران در مكه افزایش می‌یابد.

دکترفاضل شیرخانی افزود: این بیمارستان در منطقه عزیزیه و شارع الوعده قرار دارد و انواع خدمات تخصصی پزشكی را مانند «سی سی یو»، «آی سی یو» و نیز خدمات آزمایشگاهی و دندانپزشكی ارائه می‌دهد.

وی ادامه داد: این بیمارستان دارای 62 تخت است.

شیرخانی گفت: اكنون دو بیمار ایرانی در بیمارستان‌های سعودی و دو بیمار دیگر در بیمارستان ایران در مكه بستری هستند.

وی افزود: اكنون زائران ایرانی در 56 اقامتگاه اسكان یافته‌اند كه در همه این هتل‌ها، پزشكان ایرانی برای خدمت رسانی به آن‌ها حضور دارند.

مدیر بیمارستان ایران در مكه مكرمه با بیان اینكه تمامی خدمات پزشكی در مكه به صورت شبانه روزی و رایگان ارائه می‌شود، ادامه داد: اكنون حدود 14 هزار زائر ایرانی در مكه اقامت دارند و با توجه به افزایش تعداد زائران ایرانی در این شهر، در روزهای آینده تعداد مراجعات به درمانگاه‌ها و مراكز پزشكی حج و زیارت افزایش خواهد یافت.

شیرخانی تاكید كرد: اكنون پنج درمانگاه ویژه بانوان در مكه فعالیت دارند كه با افزایش تعداد زائران، ساعت كاری آن‌ها نیز افزایش می‌یابد.

وی گفت: تاكنون هیچ زائر ایرانی در مكه فوت نكرده اما دو زائر ایرانی در مدینه منوره به علت سكته قلبی درگذشته‌اند.


انتهای پیام /

برچسب ها: هلال احمر ، حج ، بیمارستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.