سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نعمت‌زاده:

نجات کشور در گرو تولید و صادرات است/تسهیل حضور شرکت‌های ایرانی در نمایشگاه‌های خارجی

وزیر صنعت،‌معدن و تجارت گفت: نجات كشور بستگی به توليد و صادرات دارد و صادرات غيرنفتي محرك توليد است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شاتا محمدرضا نعمت زاده در جلسه مجمع عمومي عادي ساليانه شركت سهامي نمايشگاه بين‌المللي جمهوري اسلامي اظهار داشت: نمايشگاه  بايد به صورت يك شركت دولتي عمل كند و با سياستگذاري و برنامه ريزي تمهيدات ، حضور شركتهاي ايراني در نمايشگاه‌هاي خارج از كشور را تسهيل كند.

وي افزود: نجات كشور در توليد و صادرات است و صادرات غيرنفتي محرك توليد مي‌باشد.

وي  با اشاره به  محدوديت ناشي از تحريم جهت حضور در  نمايشگاه‌هاي خارج گفت:  اگر بتوانيم بخشي از هزينه حضور بخش خصوصي را در نمايشگاه ‌هاي خارج از كشور تأمين كنيم، كمك بزرگي به حضور فعال آنان در نمايشگاهي و در پي آن صادرات غيرنفتي كرده ايم.

وزير صنعت، معدن و تجارت همچنين گفت: شهر بزرگ تهران به سايت‌هاي نمايشگاهي متعدد نياز دارد.

در ادامه مدير عامل شركت سهامي نمايشگاه‌هاي بين‌المللي جمهوري اسلامي ايران نيز ضمن ارائه گزارش عملكرد سال مالي 92 اظهار داشت :شركت سهامي نمايشگاه‌هاي بين المللي جمهوري اسلامي ايران به منظور هماهنگي و رشد و توسعه امور نمايشگاهي در داخل و خارج كشور و همچنين متمركز نمودن امور مربوط به برگزاري نمايشگاه‌ها و همايش‌هاي ملي و بين‌المللي در راستاي تحقق، سياست‌هاي توسعه صادرات غير نفتي و معرفي دستاوردها و توليدات صنعتي، معدني، كشاورزي و خدمات بازرگاني، فني و مهندسي كشور تشكيل گرديده است.

اسفهبدي با تشريح اهداف كلان شركت سهامي نمايشگاه‌هاي بين‌المللي جمهوري اسلامي ايران اظهار داشت:  افزايش اعتبار ملي و بين المللي شركت با رويكردهاي علمي و تخصصي ، ارتقاء سطح كيفي، برگزاري نمايشگاه‌هاي داخلي وخارجي، توسعه منابع انساني به عنوان اصلي‌ترين سرمايه با اجراي مؤلفه‌هاي مرتبط و مؤثر توسعه پايدار صنعت نمايشگاهي است.

وي همچنين برنامه‌هاي عملياتي شركت را در توسعه فضاهاي نمايشگاهي از طريق بهسازي و بازسازي سالن‌هاي نمايشگاه و اجراي طرح پدافند غيرعامل، ارتقاء سطح امنيت و استانداردسازي محيط نمايشگاه از طريق ساماندهي سيستم كنترل محيطي و ... ذكر نمود.

انتهای پیام/
برچسب ها: صنعت ، معدن ، تجارت ، نعمت زاده
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.