سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استرس موجب افزایش غلظت خون در جوانان شده است

استرس به عنوان یک عامل مهم،‌ موجب افزایش موارد ابتلا به غلظت خون به ویژه در بین افراد جوان شده و عوارض قابل ملاحظه‌ای را نیز به وجود آورده است.

محمدرضا اعتمادی متخصص خون شناسی و سرطان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:‌ غلظت خون بیماری مهم است که در تمام گروه‌‌های سنی و هر دو جنس موارد ابتلا به آن قابل توجه است.

وی افزود: آلودگی هوا، ابتلا به بیماری‌های کلیوی و کبدی، استعمال سیگار، مصرف کم مایعات و رفتن به ارتفاعات از دلیل مهم ابتلا به غلظت خون بالا است.

اعتمادی با اشاره به اینکه استرس و سایر اختلالات روانی نیز در بروز بیماری غلظت خون نقش دارند، تصریح کرد: استرس به عنوان یک عامل مهم،‌ موجب افزایش موارد ابتلا به غلظت خون به ویژه در بین افراد جوان شده و عوارض قابل ملاحظه‌ای را نیز به وجود آورده است.

وی گفت: در واقع در افراد جوان به دلیل کار و فعالیت زیاد، حجم پلاسما‌ی خون به تدریج کم شده و نسبت گلبول‌های قرمز خون و پلاسمای خون بالاتر رفته و در نتیجه غلظت نسبی ایجاد می‌شود.

اعتماد خاطرنشان کرد: مصرف زیاد مایعات، پرهیز از استعمال سیگار،‌ کاهش سطح استرس و پرهیز از قرار گرفتن در محیط و هوای آلوده، از راه‌های پیشگیری از غلظت خون است.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.