سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سنندج/

اتمام طرح‌های نیمه‌صنعتی در اولویت کارگروه اشتغال است

فرماندار قروه گفت: احیای طرح‌های نیمه‌صنعتی راکد و نیمه‌فعال در اولویت کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری این شهرستان قرار دارد که مسئولان باید برای تحقق این مهم همت کنند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، محمد شرف‌بیانی شامگاه جمعه در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان قروه با تاکید بر کاهش زمان فرآیند اشتغال از طریق تشریک مساعی همه ادارات و نهادها اظهار کرد: ایجاد اشتغال منحصر به یک اداره خاص نیست.

 

وی از تشکیل کمیته شناسایی و جذب سرمایه‌گذار در این شهرستان خبر داد و افزود: طرح‌های اشتغال‌زا در این کمیته بررسی و پس از انطباق با قانون عملی می‌شود.

 

فرماندار قروه با دعوت از کارشناسان اشتغال و سرمایه‌گذاری برای عضویت در این کمیته اظهار کرد: طرح‌های پیشنهادی با بررسی در این کمیته می‌تواند پخته و کامل شود تا از پایداری بیشتری برخوردار شود.

 

شرف‌بیانی با تاکید بر لزوم خارج‌کردن منطقه از وضعیت کنونی گفت: باید همه مسئولان تلاش کنند تا با جدیت و همت بیشتری کارها انجام گیرد.

 

ضمانت بانکی مهم‌ترین مشکل متقاضیان تسهیلات

 

رییس بهزیستی قروه هم در این نشست سهم این نهاد از اعتبارات کسب و کار خرد را 2 میلیارد و 800 میلیون ریال و در زمینه مشاغل خانگی یک میلیارد و 200 ریال اعلام کرد و گفت: متقاضیان این طرح‌ها در حال دریافت وام هستند.

 

حسین رسولی ضمانت را یکی از مسائل و مشکلات مددجویان در زمینه دریافت تسهیلات برشمرد و افزود: برآورد نیازی که با توجه به تقاضاها انجام گرفته است، 3 میلیارد ریال در زمینه کسب و کارهای خرد و 4 میلیارد ریال در بخش مشاغل خانگی است.

 

وی از بیمه اشتغال‌یافتگان زیرپوشش این نهاد خبر داد و گفت: زنان سرپرست خانوار و معلولان از جمله افرادی هستند که پس از دارا شدن شغل به صورت 100 درصد زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته‌اند.

 

9 طرح گردشگری منتظر دریافت تسهیلات

 

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قروه نیز با اشاره به تصویب 9 طرح گردشگری در این کارگروه بیان کرد: 4 طرح به منظوره بهره‌مندی از اعتبارات صندوق توسعه ملی معرفی شده‌اند که یک واحد به بانک معرفی شده است.

 

مولود خدادادی با انتقاد از سختگیری‌های بیش از حد سیستم بانکی در زمینه پرداخت تسهیلات گفت: یکی از مشکلات موجود عدم برخورداری طرح تجهیز واحدهای اقامتی بین راهی از تسهیلات صندوق مهر امام رضا (ع) است. تاکنون 250 نفر در کل یک‌میلیارد و 250 میلیون ریال تسهیلات خوداشتغالی دریافت کرده‌اند.

 

به گفته خدادادی افزایش نرخ سود بانکی تسهیلات موجب کاهش تمایل افراد نسبت به استفاده از این تسهیلات خواهد شد.

 

این مسئول گفت: جواز مناطق نمونه گردشگری سراب و باباگرگر به اسم شهرداری‌های قروه و دلبران صادر شده است که امیدواریم با این اقدام یکی از بزرگترین معضلات که مانع از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این مناطق بود، مرتفع شود.

 

انتهای پیام/م
برچسب ها: سنندج ، اشتغال ، کارگروه ، صنعتی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.