سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ظریف در دیدار وزیر خارجه اسپانیا:

آمریکا و غرب قادر به حل مسئله تروریسم نخواهند بود

وزیر خارجه کشورمان ضمن تبیین آخرین تحولات منطقه‌ای و با انتقاد ازسیاست دوگانه آمریکا در برخورد با مقوله تروریسم و گروه‌هاى تروریستی فعال در سوریه و عراق گفت: آمریکا و غرب با ادامه سیاست‌هاى گذشته خود قادر به حل مسئله تروریسم نخواهند بود.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "خوزه مانوئل گارسیا مارگالو" وزیر امور خارجه اسپانیا بعد ازظهر روز جمعه با حضور در محل اقامت "محمدجواد ظریف" وزیر امور خارجه کشورمان با وی دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار طرفین در خصوص روند مذاکرات هسته‌ای، تحولات منطقه‌ای، ضرورت جدیت در مبارزه با تروریسم و روابط دو جانبه تبادل نظر کردند.

در این ملاقات ظریف ضمن تبیین آخرین تحولات منطقه‌ای و با انتقاد ازسیاست دوگانه آمریکا در برخورد با مقوله تروریسم و گروه‌هاى تروریستی فعال در سوریه و عراق اظهار داشت: آمریکا و غرب با ادامه سیاست‌هاى گذشته خود قادر به حل مسئله تروریسم نخواهند بود.

وزیر خارجه کشورمان همچنین افزود: نمى‌توان با تروریست‌ها در سوریه مبارزه کرد و بطور همزمان در جهت تضعیف دولت مرکزى آن کشور اقدام نمود.

وى اظهار داشت: آمریکایی‌ها در طى چهار ماه فعالیت‌هاى وحشیانه داعش در عراق هیچگونه اقدام موثرى درجهت مقابله مؤثر با آنان از جمله قطع کمک‌هاى مستقیم و غیر مستقیم به آن‌ها، ننمودند.

وزیر خارجه اسپانیا نیز در این دیدار با اشاره به نگرانی‌هاى مشترک منطقه اى اظهار داشت: مادرید نیز آمادگى دارد تا از ظرفیت خود و با استفاده از رایزنیهاى سیاسى با کشورهاى منطقه و ایران به یافتن راه حل مناسبى جهت حل و فصل مشکلات جارى بویژه در سوریه و عراق کمک نماید.

وى با تمجید از نقش موثر منطقه‌اى ایران، عدم دعوت از کشورمان براى حضور در اجلاس اخیر پاریس را نادرست خواند.

مارگالو با تاکید بر دعوت خود از وزیر خارجه کشورمان براى انجام سفر به اسپانیا، این سفر را گام مهمى در توسعه روابط دوجانبه در ابعاد مختلف دانست.

انتهای پیام/
برچسب ها: ظریف ، دیدار ، وزیر ، خارجه ، اسپانیا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.