سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان:

۳۶ درصد از مدارس گیلان هوشمند شدند

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه ۳۶ درصد از مدارس گیلان هوشمند شدند، گفت: نهاد مقدس آموزش و پرورش مهمترین عامل انتقال فرهنگ اسلامی و مدرسه مهمترین کانون عرضه خدمات تعلیم و تربیت اسلامی در جامعه است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران، مهدی حاجتی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این شهر، با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید 30 هزاردانش آموز ابتدایی به مدرسه می‌روند، اظهار کرد: در سال تحصیلی 93- 94 ظرفیت 400 هزار نفر دانش آموز در مدارس برای تحصیل پیش‌بینی شده است.
 
وی با بیان اینکه این تعداد دانش آموز در چهار هزار و 700 از مراکز آموزشی که کددار هستند تحصیل می‌کنند، افزود: هوشمندسازی مدارس یکی از الزامات است که باید اجرایی شود.
 
مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه امسال حدود 600 مدرسه تجهیز شد، گفت: در هفته دولت امسال اعتبار یک میلیارد تومانی برای خرید تجهیزات به منظور هوشمندسازی مدارس استان اختصاص یافت.
 
حاجتی با بیان اینکه در یک‌هزار و 600 مدرسه گیلان هوشمندسازی انجام شد، تصریح کرد: در قانون پیش‌بینی شده هر سال 20 درصد مدارس هوشمندسازی شود که به دلیل مشکل اعتبارات محقق نشده هم اکنون حدود 36 درصد از مراکز اموزشی هوشمندسازی شده است.
 
وی  تعداد فرهنگیان در گیلان را بیش از 30 هزار نفر دانست و خاطرنشان کرد: از این تعداد دو سوم، در بخش آموزشی در مدارس فعال هستند، انتظار ما از مدیران و مسئولان مدارس این است که در روز اول مهر با برنامه در واحدهای آموزشی حضور داشته باشند.
 
مدیرکل آموزش و پرورش گیلان،نهاد مقدس آموزش و پرورش مهمترین عامل انتقال فرهنگ اسلامی و مدرسه مهمترین کانون عرضه خدمات تعلیم و تربیت اسلامی در جامعه است و تحقق اهداف فرهنگ اسلامی و رسیدن به حیای طیبه و انجام ماموریت اصلی آموزش و پرورش بهره گیری از مربیان دارای فضایل اخلاقی و منش اسلامی ، کارآمد و مجرب در مدارس است.
 
حاجتی با بیان اینکه سند تحول بنیادی براساس آموزه‌های دینی و قرآنی تدوین شده است،تصریح کرد: سند بنیادی آموزش و پرورش وضعیت زندگی مطلوب بشر در همه ابعاد بوده و براساس معیار اسلامی تدوین شده است.
 
انتهای پیام/ز

منبع:تسنیم
برچسب ها: مدیرکل ، آموزش ، پرورش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.