سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درگیری شدید در نزدیکی مرکز تلویزیون یمن

نزدیک مرکز تلویزیون رسمی یمن در منطقه حی الجراف در شمال صنعاء درگیری های شدید روی داده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  اسکای‌نیوز، منابع خبری از درگیری شدید نزدیک مرکز تلویزیون یمن در منطقه "حی الجراف "در شمال صنعاء خبر دادند.

مسئولان یمنی اعلام کردند مخالفان امروز جمعه چند ساعت پس از ورود به صنعا در پی درگیری با نیروهای یمنی در حومه پایتخت، به ساختمان تلویزیون دولتی این کشور چندین راکت شلیک کردند.

به گفته منابع مذکور، در پی این درگیری ها ساکنان این منطقه مجبور به ترک خانه های خود شدند.

ساکنان منطقه الشملان ، محله ای در شمال غربی پایتخت اعلام کردندمعترضان ضد دولت شامگاه پنجشنبه با عبور از خیابان ثلاثین، مهمترین خیابان در غرب صنعا، وارد این شهر شدند و به سمت مرکز شهر پیشروی کردند.

بنا بر اعلام تلویزیون یمن، " مخالفان به محض ورود به پایتخت تلویزیون دولتی را هدف قرار دادند و این گلوله باران ها تا صبح امروز جمعه ادامه داشت. آنها تا به این لحظه به گلوله باران ساختمان تلویزیون با هر نوع سلاحی ادامه دادند."

خبرگزاری سبأ یمن، از تعلیق 24 ساعته پروازها به مبدأ و مقصد صنعا خبر داد. بنا براعلام الجزیره، مخالفان به پاسگاه نظامی نزدیک فرودگاه حمله کردند. بنا بر اعلام منبعی نظامی، مخالفان همچنین به یک اردوگاه ارتش در جنوب پایتخت حمله کردند.

در درگیری ها بین ارتش و مخالفان در مناطق متعددی از یمن که از روز سه شنبه شروع شده است، دست کم 42 تن کشته شده اند.

معترضان یمنی که خواستار برکناری دولت و تعلق گرفتن دوباره یارانه به سوخت هستند، از چند هفته پیش فرودگاه صنعا را محاصره و در برابر برخی وزارتخانه ها تظاهرات کرده اند.

"عبد ربه منصور هادی"، اوایل این ماه کاهش 30 درصدی قیمت سوخت و تشکیل یک دولت وحدت ملی را که در آن مخالفان نماینده خواهند داشت، پیشنهاد کرد؛ اما مخالفان این پیشنهاد وی را رد کردند.

در همین حال خبر ها حاکی از قطعی کامل شبکه اینترنت و شبکه تلفن همراه در یمن است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.