سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو کمیسیون عمران مجلس:

حضور بخش خصوصی کلید توسعه مناطق محروم

فلاحی گفت: حضور بخش خصوصی و مدیریت طرح آمایش سرزمین یکی از محورهای اساسی توسعه در کشور است که با کمک آنها میتوان مناطق محروم را سر و سامان داد.

عباس فلاحی باباجان عضو کمیسیون عمران مجلس، در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران درباره برنامه های توسعه مناطق محروم گفت: برنامه هایی در زمینه توسعه مناطق محروم و کمتر توسعه یافته بخصوص مناطق زلزله زده و بخش هایی که در استانها در سطح 17 و 18 هستند، اتخاذ شده که براساس آن می توان راه توسعه این مناطق را فراهم کرد.

این نماینده مجلس درباره راه توسعه این مناطق و جذب سرمایه گذار به این مناطق گفت: بخش خصوصی یکی از عواملی است که می تواند در این زمینه به ما کمک کن و مدیریت آمایش سرزمین یکی از محورهای اساسی توسعه متوازن در کشور محسوب می شود که با همراهی این بخش ها و برنامه ها وضعیت مناطق محروم را سر و سامان داد.

فلاحی باباجان در ادامه افزود: براساس طرح آمایش سرزمین قابلیت ها و عقب ماندگی ها و مشکلات مناطق مشخص می شود که می توان با جذب سرمایه گذار در این بخش آنها را به سرمایه گذاری در این مناطق ترغیب کرد.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی افزود: برای توسعه مناطق کمتر توسعه یافته بایدسرمایه گذاران را به بخشهایی که قیمت زمین پایینتر و نیروی کار ارزان تر است هدایت کرد، چون هم نیروی تخصصی در اختیار دارند و هم عوامل زیست محیطی در این مناطق خطرناز نیست، البته مجوزهایی که در این زمینه داده می شود باید بررسی شود.

فلاحی باباجان خاطرنشان کرد: تمرکز همه بخش های صنعتی و اداری در کلانشهری در حقیقت خیانت کردن به آنها است، چون عوامل جذب جمعیت در آنجا متمرکز می شود که همین عامل مهمترین مسئله در عقب ماندگی مناطق محروم است.

این نماینده مجلس ادامه داد: این تمرکز گرایی حتی به منطقه و کشور خسارت می زند، بنابراین لازم است طرح های آمایش سرزمین و دیگر طرح هایی که سالها برای آن زحمت کشیده شده، بیشتر مورد توجه قرار گیرد؛ لذا اگر بخش خصوصی سازی را فعال کنند و سرمایه گذارانی که برنامه ریزی برای توسعه صنایع کشور را دارند مدیریت شود، می توان از آنها در توسعه مناطق محروم استفاده کرد و بسیاری از معضلات این مناطق را حل کرد.

فلاحی باباجان در پایان درباره برنامه های مجلس در این زمینه گفت: مجلس طرح حمایت از تولید ملی را دارد که طبق آن مناطق محروم به صورت خاص دیده شدند، ولی به اعتقاد من گره این کار در دست دولت است تا وضعیتی را بوجود آورد که مردم هم از این فرصت استفاده کنند و در توسعه مناطق کمتر توسعه یافته مشارکت داشته باشند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.