سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

موسسه نظرسنجی گالوپ:

اعتماد مردم آمريکا به رسانه‌های آمریکایی به پايين‌ترين سطح خود رسيده است

یک موسسه نظرسنجی اعلام کرد اعتماد مردم آمریکا به رسانه‌های خبری این کشور به پایین‌ترین سطح خود در تاریخ رسیده است و فقط 40 درصد از پاسخ‌ دهندگان به رسانه‌های آمریکا اعتماد دارند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، موسسه نظرسنجی گالوپ روز چهارشنبه اعلام کرد اعتماد مردم آمریکا به رسانه‌های خبری این کشور به پایین‌ترین سطح خود در تاریخ رسیده است.

نظرسنجی این موسسه نشان داد فقط 40 درصد از پاسخ‌ دهندگان به  رسانه‌های امریکا در گزارش "کامل، صحیح و منصفانه" اخبار اعتماد دارند.

این نظرسنجی همچنین نشان داد مساله جانبداری مهم‌ترین ضعف رسانه‌های امریکایی از نظر مردم آمریکاست.

44 درصد از پاسخ‌ دهندگان گفتند بخش رسانه در این کشور به‌شدت درای افکار لیبرالی است. این رقم نسبت به نظرسنجی پیشین این موسسه در سال 2012 حدود چهار درصد کاهش نشان می‌دهد.

همچنین 19 درصد گفتند رسانه‌های آمریکایی به‌شدت دارای افکار محافظه‌کارانه هستند. این رقم نسبت به سال 2012 حدود شش درصد افزایش نشان می‌دهد.

فقط 34 درصد گفتند رسانه‌ها از نظر توازن کار خبری درست عمل می‌کنند.

نظرسنجی‌های موسسه گالوپ همچنین نشان می‌دهد اعتماد مردم آمریکا به نهادهای این کشور نظیر کنگره، کاخ سفید و مدارس دولتی نیز بسیار کاهش یافته است.

گالوپ گفته است هرچه مردم آمریکا بیشتر به رسانه‌های آنلاین و رسانه‌های اجتماعی روی می‌آورند، نسبت به رسانه‌های رسمی بی‌اعتمادتر می‌شوند.

پیشتر، بیشترین افت اعتماد به رسانه‌های آمریکا در سال 2004 روی داد زمانی که "جرج بوش " برای دور دوم ریاست جمهوری خود تلاش می‌کرد. اما رقم فعلی اعتماد پایین‌ترین رقم در تاریخ آمریکاست.

 چند دهه پیش اکثر مردم آمریکا می‌گفتند به رسانه‌های خبری اعتماد دارند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.