سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صدور مجوز آموزش معرضان سوری توسط مجلس نمايندگان آمريکا

مجلس نمایندگان آمریکا به لایحه مجوز مسلح سازی و آموزش معارضان سوری توسط ارتش آمریکا رأی داد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  شبکه تلویزیونی بی بی سی عربی، مجلس نمایندگان آمریکا اجازه آموزش و مسلح کردن معارضان سوری را به رئیس جمهور این کشور داد.

 مجلس نمایندگان آمریکا به لایحه مجوز مسلح سازی و آموزش معارضان  سوری توسط ارتش آمریکا رأی داد.

 این لایحه در چارچوب طرحی است که هدف آن مبارزه با گروه تروریستی داعش و تضعیف آن است.
"باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا سعی دارد به مردم این کشور اطمینان دهد که وارد جنگ جدیدی نخواهد شد. 

دولت آمریکا پس از کسب موافقت مجلس نمایندگان اکنون در انتظار موافقت سنا است که البته به نظر می رسد سنا نیز با آن موافق است.

کاخ سفید این اقدام را در مسیر مبارزه با داعش اساسی به شمار می آورد. براین اساس اوباما احتمالا مستشاران نظامی آمریکائی را در مناطقی که تحت عنوان خطوط مقدم جنگ در عراق نامیده می شود مستقر خواهد کرد. اوباما تاکید کرده است که به هیچ وجه قصد اعزام نیروهای زمینی به عراق یا سوریه ندارد. اوباما تاکید کرده است که کمکهای آمریکا فقط منحصر به پشتیبانی از نیروهای عراقی در جنگ با اعضای گروهک دولت اسلامی در این کشور خواهد شد.

این شبکه در ادامه پس از پخش بخشی از سخنان اوباما در جمع نظامیان این کشور در همین خصوص و تاکید بر این که ما باید فن آوری ها و مهارت های خود را برای  پشتیبانی از نیروهای عراقی بکار بگیریم گفت: درحالی که اوباما از دیدگاه خود برای مقابله با گروه داعش سخن می گفت جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در کمیته روابط خارجی سنای این کشور از ائتلاف بین المللی سخن گفت که قرار است در این چارچوب تشکیل شود.

این شبکه در ادامه پس از پخش اظهارات جان کری در این کمیته مبنی بر اتکا بر راهبرد همکاری مستحکم بین المللی در پشتیبانی مستقیم و غیرمستقیم از مبارزه با داعش افزود: تحرکات دولت اوباما مورد حمایت کشورهای زیادی است اما ایران که به اعتقاد بسیاری نقش موثری در امور عراق دارد درخصوص دیدگاه آمریکا ملاحظاتی دارد. محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران این ملاحظات را در سفری که اکنون به آمریکا دارد اعلام کرده است. وی گفته است حملات هوائی که اکنون صورت می گیرد برای نابودی گروهک دولت اسلامی کافی نیست. 

بی بی سی افزود: تحولات داخلی عراق نیز همچنان ادامه دارد. درحالی که "حیدر العبادی " نخست وزیر عراق از عدم ضرورت حضور نیروهای خارجی در میدان جنگ سخن گفته است حملات هوائی به مراکز استقرار گروه داعش ادامه دارد.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.