سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تفاوت سنی در ازدواج تا چه حد در خوشبختی ما تاثیر گذار است؟

این سوال را شاید بارها از خود پرسیده‌ایم این که تفاوت سنی در ازدواج مهمتر است یا عشق؟ این که آیا اختلاف سنی زیاد بین ما و کس که دوستش داریم می‌تواند سدی برای خوشبختی ما در آینده باشد؟

رضا رفعتی روانشناس در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  گفت:سن طرفین ومیزان تفاوت سنی دو نفر به هنگام ازدواج موضوع قابل توجهی است و شواهد و تجربیات موجود ما کی از آن است که سن دختر در ازدواج باید از پسر کمتر باشد.

وی در ادامه بیان داشت: موفق شدن در ازدواج به طورقطع به میزان بلوغ و تجربیات هر دو نفربستگی دارد ما تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده نشانگر این امر است که هرچه فاصله ی سنی زوجین بایکدیگر مناسب‌تر باشد(چیزی بین5 تا7 سال)شانس این که یک زندگی توام با عشق داشته باشیم بیشتر است.

رفعتی در ادامه گفت: باید این موضوع را بیان کم که تفاوت سنی تنها ملاک خوشبختی زوجین در یک ازدواج نیست اما نباید به این موضوع نیز توجه کرد زیرا اختلاف سنی نامناسب بین زوج ما پیامدهای نامناسبی در پی دارد ، میزان تفاوت سنی نامناسب می‌تواند بر میزان تفاهم و روابط عاطفی میان زوج‌ها تاثیر‌گذار باشد.

وی در ادامه اظهار داشت: وجود اختلاف سنی زیاد باعث می‌شود که زن و شوهر نتوانند درک مناسبی از یکدیگر داشته باشند، این موضوع قابل بیان است که ما در جوانی از انعطاف پذیری بیشتری برخوردار هستیم و به راحتی می‌توانیم خود را به گونه‌ای تغییر دهیم ذکه مورد قبول همسر خویش واقع شویم.اما وقتی سن یکی از طرفین ازدواج بالا باشد این انعطاف پذیری کم می‌شود و این خود سرآغاز مشکلات است .

وی درادامه افزود: زن مادرزندگی به دنبال یک حامی و تکیه‌گاه امن هستند، کسی که بتواند در لحظات دشوار به آن تکیه کند اما اگر زن و مرد از نظر سنی در یک سطح باشند به طبع زن نمی‌تواند تصور یک حامی را از همسر خود داشته باشد، در اکثر موارد پدر مادری که دارای اختلاف سنی زیاد هستند حتی بر سر تربیت فرزندان خود دچار مشکل می‌شوند.

رفعتی در پایان خاطرنشان کرد:غالب این گونه ازدواج‌ها با احساس پشیمانی همراه است زیرا این نوع ازدواج ها مشکلات فراوان ونیز قابل تحملی را نیز به همراه دارد که منجر به طلاق زود هنگام زوجین می شود پس باید به هنگام انتخاب همسر خود تمام موارد از جمله اختلاف سن مناسب نیز توجه کنیم.

انتهای پیام/       

برچسب ها: تفاوت ، سنی ، ازدواج
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.