سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وبگاه «گفتمان نوسازی» راه اندازی شد/ وجود 70 هزار هکتار بافت مسئله دار در شهرهای کشور

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران از راه اندازی وبگاه "گفتمان نوسازی" خبر داد.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، فتح اللهی مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با اعلام این خبر تصریح کرد: وجود بالغ بر 70 هزار هکتار بافت مسئله ­دار در شهرهای کشور، گسترش روزافزون آنها و مشکلات متعددی که در این‌گونه از محدوده‌های شهری وجود دارد،  سبب شده تا نوسازی بافت های فرسوده شهری جزء مهم­ترین  برنامه های مدیران و برنامه ریزان کشور قرار گیرد.
 
وی در این باره افزود: همچنین توجه به اهداف چشم‌انداز ایران در 1404 هـ. ش و حفظ هویت اسلامی- ایرانی در بازآفرینی شهری، ضرورت اقدامات هوشمندانه و کارآمد را برای رفع معضلات موجود در بافت‌های فرسوده شهری دوچندان می‌کند.
 
مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با بیان این که تجارب ارزشمندی در خصوص نوسازی بافت های فرسوده در تهران، شهرهای دیگر ایران و سایر کشورها صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: بسیاری از صاحب‌نظران داخلی و خارجی بر روی جنبه‌های مختلف موضوع در قالب کتاب، مقاله، سخنرانی در همایش ها و نشست‌های تخصصی، نظرات خود را منتشر کرده‌اند. با این وجود، بسیاری از ایده‌ها و نقطه‌نظرات به دلیل نبود امکان نشر و یا زمان‌بر بودن فرآیند انتشار در قالب‌های موجود، فراموش می‌گردند و یا تأثیر خود را از دست می‌دهند.
 
فتح اللهی اظهار داشت: بر این اساس، سازمان نوسازی شهر تهران در راستای مستند کردن سریع و با سطح پوشش بالای نظرات همه گروه‌های درگیر در حوزه نوسازی بافت‌های فرسوده، فضای اینترنتی «گفتمان نوسازی» را راه‌اندازی کرده است.
 
به گفته وی «گفتمان نوسازي» درصدد است فضايي تعاملي براي حضور و مشاركت همه نقش آفرينان حوزه مباحث نوسازي فراهم نمايد و با ايجاد و قوام بخشي به انجمن هاي تخصصي برنامه «پژوهش‌هاي آنلاين» را آغاز نمايد.
 
مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران خاطرنشان کرد: گفتمان نوسازی فضایی است که در آن دسترسی سریع و بدون موانع دست و پا گیر اداری به اطلاعات و نظرات ‌روز در عرصه نوسازی فراهم می‌شود؛ فضای بحث آزاد و تبادل نظر بر روی موضوعات جدید نوسازی در کلیه سطوح، به وجود می‌آید؛ فضای علمی و مشارکتی ایجاد شده سبب بهبود رویکردها و اصلاح رویه‌ها می شود و همچنین حقوق معنوی افراد در تولید دانش  در این فضا حفظ خواهد شد.
 
فتح اللهی تصریح کرد: علاقمندان می توانند جهت استفاده از مطالب و مشارکت در مباحث به وبگاه "گفتمان نوسازی" به نشانی اینترنتی http://forum.nosazionline.ir  مراجعه نمایند.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: نوسازی ، فرسوده ، وبگاه ، نخستین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.