سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزير راه و شهرسازي خبر داد:

اتصال راه آهن اينجه برون به راه آهن تركمنستان

وزير راه و شهرسازي با اشاره به لزوم اتصال شبكه جاده اي کشور به راه هاي جهاني تاکيد كرد : پاييز امسال راه آهن اينجه برون به راه آهن تركمنستان متصل مي شود.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از  مركز روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت راه و شهرسازي ، عباس آخوندي افزود : از سمت غرب درياي خزر از طريق راه آهن تهران - قزوين - انزلي - آستارا راه آهن ايران به جمهوري آذربايجان و به روسيه و اروپا متصل مي شود.

وزير راه و شهرسازي تاكيد كرد: افزايش بهره وري در حوزه ريلي شامل دو خطه كردن مسيرهاي ريلي،‌بهسازي خطوط و برقي کردن در دستور كار قرار دارد.

وي اعلام كرد: سه خطه كردن خط آهن تهران - كرج امسال به مناقصه مي رود و بخش عمده زير سازي خط آهن ميانه - تبريز انجام شده است.

آخوندي ياد آور شد: پارسال 33 ميليون تن بار با شبکه راه آهن جا به جا شده است كه در سال 1404 به 200 ميليون تن بار خواهد رسيد.
 
وي اضافه كرد : نوسازي ناوگان جاده نيز از مهم ترين راهبردهاي وزارتخانه است و  127 هزار كاميون با عمر بالاي 25 سال در كشور تردد دارد كه بايد ميانگين عمر ناوگان به 10 سال برسد .

ناوگان باري 60 درصد سوخت بيشتر مصرف مي کند.

وزير راه و شهرسازي تصريح كرد: بهسازي جاده هاي کشور كه ارزش آنها به 200 هزار ميليارد تومان مي رسد مورد توجه است.

آخوندي در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به موارد مورد تاكيد در لايحه خروج از ركود اظهار داشت: در اين لايحه پيش بيني شده است دولت حدود 20 هزار ميليارد تومان بدهي خود به پيمانكاران (مربوط به طرح هاي عمراني) را از طريق انتشار اوراق بهادار صكوك اجاره يكجا پرداخت كند.

وي با اشاره به اينكه در حال حاضر وزارت راه وشهرسازي 5000 ميليارد تومان به پيمانكاران بدهكار است ، اظهار اميدواري کرد با تصويب لايحه خروج از ركود تمام بدهي به پيمانكاران از طريق روشهاي پيش بيني شده پرداخت شود تا  شاهد تقويت دفاتر مهندسي در كشور باشيم.

آخوندي با اشاره به مجموعه هاي پيشران در خروج از ركود و نقش حوزه راه و شهرسازي گفت: افزايش سرمايه بانك و افزايش تسهيلات بانكي و پرداخت بدهي دولت به پيمانكاران مد نظر است.

انتهای پیام/
برچسب ها: اتصال ، جاده ، راه ، تسهیلات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.