سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاتامی جهان بعد از 2 سال میزبان کاتاروهای ایران

تیم ملی کاتا ایران در حالی قرار است در مسابقات قهرمانی جهان اسپانیا شرکت کند که از شرکت در دوره قبل محروم بود.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، تیم ملی کاتا جودو ایران در مسابقات قهرمانی جهان 2014 مالاگا اسپانیا که طی روزهای 29 و 30 شهریور برگزار می‌شود شرکت خواهد کرد این در حالی است که ملی پوشان ایران با وجود نایب قهرمانی جهان در آخرین دوره حضور، از شرکت در رقابت‌های سال 2012 ایتالیا و 2013 ژاپن محروم ماندند.

عدم حضور آنها در رقابت‌های ژاپن در شرایطی بود که چند مرحله اردوی آمادگی را پشت سر گذاشته و آماده بودند اما به دلیل مشکلات مالی و پیدا نشدن حامی مالی در آخرین لحظات از سفر بازماندند.

اما کاتاروها در رقابت‌های جهانی امسال با 5تیم اصلی و دو تیم اضافه روی تاتامی خواهند رفت. نیم بیشتر هزینه‌های این سفر را فدراسیون جودو و میزان باقی مانده را هم حامی مالی متقبل شده است.

***سابقه حضور ایران در رقابت‌های کاتا قهرمانی جهان

اولین دوره رقابت‌های قهرمانی جهان کاتا در سال 2009 به میزبانی مالت برگزار شد و دو تیم از کشورمان در این مسابقات حاضر شدند که حاصل کار آنها دو مقام پنجمی و هفتمی بود.

در رقابت‌های جهانی سال 2010 بوداپست مجارستان ملی پوشان ایران موفق شدند در دومین حضور خود دو مدال برنز را به نام خود ثبت کنند.

سومین دوره رقابت‌های قهرمانی جهان کاتا در سال 2011 به میزبانی فرانکفورت آلمان برگزار شد و ایران با 4 مدال نقره و 2 مدال برنز به عنوان نایب قهرمانی جهان دست یافت.

این آخرین دوره حضور ایران در این پیکارها بود.

در سال 2013، کره در غیاب ایران نایب قهرمان جهان شد و به نظر می‌رسد، علاوه بر ژاپن که قدرت مطلق در این رشته ورزشی است رقیب جدی دیگری هم به رقیبان ایران اضافه شده است.

انتهای‌پیام/

برچسب ها: کاتا ، اسپانیا ، تیم ، ایران ، میزبان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.