سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس کمیسیون پزشکی کمیته ملی المپیک امشب راهی اینچئون می‌شود

رئیس کمیسیون پزشکی کمیته ملی المپیک امشب سه‌شنبه 25 شهریور عازم کره جنوبی می‌شود.

لطفعلی پورکاظمی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: کاروان پزشکی اعزامی به بازی‌های آسیایی کشورمان متشکل از 19 پزشک، فیزیوتراپ، متخصص تغذیه و فیزیولوژی ورزشی هستند که تاکنون 10 نفر از این افراد برای افتتاح درمانگاه دهکده بازی‌های آسیایی به اینچئون اعزام شده‌اند و من نیز بعنوان سرپرست کاروان پزشکی امشب سه‌شنبه 25 شهریور ماه راهی کره جنوبی می‌شوم و تا پایان بازی‌ها در آنجا می‌مانم.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی ادامه داد: گروه 10 نفری پزشکان و متخصصان و فیزیوتراپ‌های ورزشی که اوایل هفته به بازی‌های آسیایی اعزام شدند تا 3مهر ماه در دهکده بازی‌ها می‌مانند و پس از بازگشت آنان گروه دوم که شامل 9نفرهستند راهی اینچئون می‌شوند و تا پایان دیدارها در آنجا حضور خواهند داشت و به ورزشکاران خدمات پزشکی ارائه می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: درمانگاهی که در دهکده بازی‌های آسیایی دایر کردیم دارای تجهیزات کافی و لازم پزشکی، فیزیوتراپی، امکانات دارویی پزشکی هست و امیدواریم که همانند دوره قبل در گوانگجو توانستیم عنوان درمانگاه موفق را به خود اختصاص می‌دهیم، این بار نیز با ارائه بهترین خدمات پزشکی به ورزشکاران کشورمان کمک کنیم.

***کاروان پاک و سالمی راهی اینچئون کردیم

دبیرکل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ گفت: تاکنون از 276 نفر اصلی و ثابتی که در بازی‌های آسیایی حضور دارند هیچ نمونه دوپینگ مثبتی از آزمایشگاه کلن اعلام نشده است و کاروان پاک و سالمی را راهی این بازی‌ها کردیم.

پورکاظمی تاکید کرد: در بازی‌های آسیایی 2010 گوانگجو و المپیک و پاراالمپیک 2012 لندن از 700 ورزشکار ایرانی که نمونه دوپینگ گرفتند حتی یک نفر هم مثبت نشد و امیدواریم که این افتخار را در بازی‌های آسیایی اینچئون نیز حفظ کنیم.

وی در خصوص سلامتی و میزان آسیب دیدگی ورزشکاران اعزامی به بازی‌های آسیایی اینچئون اظهار داشت: به جز ورزشکاران رشته‌های والیبال، کشتی و بسکتبال که در این روزهای اخیر مسابقات جهانی را پشت سرگذاشتند و احتمال مصدومیت و آسیب دیدگی جدید در بین آنان هست، سایر نفرات اعزامی به بازی‌های آسیایی در صحت وسلامت کامل هستند و مشکل و آسیب دیدگی جدی و عمده‌ای که مانع از حضور آنان در مسابقات شود، را ندارند.

پورکاظمی در خصوص نمونه‌گیری دوپینگ در حاشیه بازی‌های آسیایی اینچئون گفت: طبق قوانین آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ (وادا) از کلیه مدال آوران (نفرات اول تا سوم) نمونه دوپینگ خونی و ادرار گرفته می‌شود و علاوه بر آن براساس صلاحدید افسران کنترل دوپینگ از سایر ورزشکاران به دلخواه نمونه دوپینگ گرفته می‌شود.

انتهای‌پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.